camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Thursday, June 30, 2011

idea bernas tau...

tengok la 'anak pungut' ni bubum atas apa?..ahaksss


pagi tadi sambil buat apa yang patut aku dengar rancangan Riuh Pagi Era. dulu aku tak miss dengar rancangan Paknil ni, cuma semenjak dua menjak ni aku lebih suka senyap dan sunyi..ntah macamana pagi tadi terdengar lak kat hujung2 rancangan tu Paknil ada minta pendengar bagi idea yang brillion yg boleh di guna pakai atau di manafaatkan oleh manusia seluruh dunia...fuhhhh paknil...paknil...

ada lah sorang pendengar tu call, dia punya idea nak cipta mesin pengopek durian..haa yang ni aku setuju sebab aku ni hantu durian ( bukan hantu cempedak okay..heehe ) tapi malang nya semua orang dalam rumah aku tak suka durian kecuali Syahifa...so sapa nak kopek kan..mesti luka dulu baru dapat menikmati kelazatan durian tuh..huh

nasib baik sekarang ni dah ada jual durian yang siap di kopek kat pasaraya..walaupun xselazat durian yang fresh..kira ok lah jugak kan daripada luka sana luka sini sebelum dapat makan raja buah...

ehh apasal melalut ke laut lak, tadi nak cerita pasal idea brillion, mencipta sesuatu yang belum ada lagi kat pasaran dunia..kalau aku lah kan.. aku punya idea ialah menubuhkan sebuah sekolah khas untuk melatih kucing..apa gelak2?..babab kang

ehh pasal xleh lak?..kalau anjing boleh di latih menjadi anjing polis yang hebat, aku yakin sebenar2 nya yakin kucing pun boleh di latih membuat sesuatu yang berpekdah! daripada diorang tu menggemuk kan badan macam tenuk, jadi tuan puteri bermanja dengan tuan nya, xda kerja lain makan menggesel,makan menggesel,..lebih baik di latih suruh buat kerja yang 'manusia' dah berkira nak buat.
ada kawan wartawan aku kata, kalau di barat orang putih yang kesepian melatih kucing nya untuk lick & suck..huh kita abai kan statement ini ye..tapi betul, kucing adalah spesis yang dengar kata dan setia..contoh nya kucing aku lah ( mesti lah kucing aku, xkan kucing korang kut ..heheeh )

yang paling penting pandai membuang najis mukhallafah dan mukhallazah kat bekas pasir di luar rumah!!..walau hujan walau ribut.no kompromi okey..

1) pandai memilih makanan, salah aku gak yang bongok ajar diorang makan makanan mahal watper, dah diorang xreti nak makan makanan lain..( masa diorang kecik aku bagi makan kitten food tuna yang dalam tin atau paket tu ) sepaket rm1.50, sehari 6 paket utk 3 heko..so sehari rape hengget?

2) pandai mogok xnak makan selagi aku xbagi kehendak diorang..pernah gak terlintas di benak ku untuk biar kan jer..ye biar kan jer diorang tu mampus..iskhhh sampai 2 hari xmakan kesian lak aku..xsampai hati you sebab diorang tu soo cute..soo sweet

3) pandai duduk kalau makan, tak makan berdiri dengan kaki empat..kalau aku nampak makan berdiri, aku akan jerit..makan tu duduk Pinky..duduk!

4) pandai mengesan jika ahli keluarga dah balik hanya dengan mendengar bunyi kereta..yang aku frust, bila aku balik dari beli barang, kejar aku tapi barang yang aku beli xnak tolobg bawak!

5) pandai nak ikut orang keluar xkira nak pergi kerja ker, nak berjalan ker..asal amik kunci kereta jer terus mengekor..kalau xmasuk kan dalam keta,dia akan berguling2 atas jalan..( korang sampai hati? ) pernah aku tipu kata aku nak buang sampah sambil masuk kan bungkusan sampah dalam keta, aku nak gi beli nasi lemak jer malas nak bawak, terus aku ikut jalan belakang. bila aku balik, aku tengok dia masih duduk kat bawah peti surat sama macam duduk masa aku tinggal kan, xgerak2..sib baik aku gi sekejap..kalau 2,3 jam how?

6) pandai lak ajak aku balik bila dia tengok aku mengumpat dengan jiran..bukan main heboh mengiau selagi aku tak masuk rumah..iskhhh yang ko berjalan tu ada aku sebok?

7) pandai jadi jam loceng..tepat jer jam 6 pagi dia akan menggomol dan mengiau sebab dia nak makan..yang menyampah dia tak tau offday atau public holiday..jangan harap nak bangun tengahari!

8) pandai sangat buat muka seposen kalau dah buat salah, nak nak kalau aku mengacah nak pukul, mak aii dia punya mengerekot dan menutup muka dengan tangan, macam la aku nak pukul betul2!...

9) pandai menghidu bau orang tersayang..heheh aku dah biasa tidur sorang, sapa2 yang nak tidur dengan aku kena melalui tapisan diorang dulu, akan di hidu sampai puas hati or diorang akan tidur ditengah2..haha

10) macam2 lagi lah keletah diorang yang aku xleh ceritakan dengan perkataan..sapa2 yang ada bela kucing tu tahu lah macamana teruja nya kita dengan kebijaksanaan mereka dari sari ke sehari..

so aku nak sangat bukak sekolah yang ada tenaga pengajar yang hebat yang mahir dalam hal ehwal haiwan ni..yang boleh melatih kucing2 ni menjaga pesakit yang tiada penjaga..sekurang2 nya dapat membantu di saat kecemasan, dapat

tolong ambilkan ubat
tolong ambilkan mineral water dalam botol
tolong ambilkan gelas
tolong buang kan pampes dalam bakul sampah
tolong ambil kan bekas muntah
tolong ambil kan tisu
dan tolong perkara2 mudah bagi orang sehat tapi amat seksa bagi orang sakit!!

amacam Paknil, bernas tak idea saya??






yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

2 dah luah kan rasa:

Shikin JD said...

Zazah, kamu mmg layak la jd cikgu kucing, hehehe

Xmenahan tu siap pandai warning time tuannya bergossip tu, hahahahaha....

Kite xbape menyabar kalo ngan kucing, tapi pernah gak ada kucing2 yg jd kesayangan family kite masa kecik2 dulu, syg giler gak sampai jalan pon kdg2 kite org bawak...kucing tu pon ada bapak angkat gak, ble pakcik tu dtg uma 1st dia mesti pgl dulu kucing tu...

*muah muah*

Shikin JD Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » idea bernas tau...

azahrohaizah said...

KIkin
tapi no9 tu parahhhh...
haha nak tuan nya kena tackel kucing nya dulu..

huhu


*kiss kiss
*hugs hugs

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...