camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Saturday, June 25, 2011

less is more...



malam tadi baru aku berkesempatan menonton rancangan Kilauan Emas di Astro Prima...sementelah aku sorang2 boleh lah ikut suka hati aku nak alih2 chanel mana...heehe

mungkin ramai dari kita mengabaikan atau tidak ambil peduli rancangan ini, almaklum rancangan untuk warga emas apa lah glamer nya ye dak?..idak ler macam Af yang baru tamat tuh...budak lelaki nya hansem2 belaka dan yang gadis nya apa lah lagi cantik dan gedik..itu yang seronok nak di tonton..

baik..rancangan Kilauan Emas adalah rancangan realiti juga tapi beza nya untuk warga emas berumur 40 tahun keatas...kiranya pangkat tok dan nenek lerr..tapi benar lah kata pepatah orang tua terlebih dulu makan garam, pengalaman mendewasakan..persembahan mereka bukan calang2 hebat nya..tanpa guru vokal..tanpa guru persembahan tanpa latihan yang mantap namun suara dan gaya persembahan fuhhh thumb up beb! ( ini baru peringkat zone, kalau peringkat akhir aku xtau lah penangan nya )

ada seorang peserta wanita, dalam video diatas yang memakai blaus kuning, skirt labuh kuning dan tudung kuning..berumur 45tahun kalau xsilap aku, nama nya Puan Shamsiah hj Said membawakan lagu Salamiah Hasan..Menghitung Hari..( puas aku cari dalam Youtube belum dapat video nyanyian nya )

dengan wajah manis dan bersahaja, suara yang lemak merdu amat meruntun kalbu, dia tidak menjerit ketika chorus,tapi nyaring dan merintih..dia tidak menangis tapi suara nya gemersik lirih dan mata nya tepat merenung sayu ke arah camera seolah orang yang di rindu ada di depan mata!

perghhh aku menangis, Kak Engku menangis dan juri penyanyi Nora juga menangis..
bukan kah less is more??

tutup volum music playlist kat bawah kalau nak dengar vedio klip ni...



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

2 dah luah kan rasa:

Shikin JD said...

Kite nengok...kite nengok
nampak nau da tua, hahahaha)

Kite igt pompan yg kai baju cekelat bersuar yg menang [yg jore berkali2 tu]....

*muah2*

Shikin JD Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » less is more...

azahrohaizah said...

hehehe

kikin kiter kan warga emas....!!

ha'ah kan yg pakai suar cekelat tu over lah..
kita malu tengok dia joget sambil kangkang hahaha

betul tak pn shamsiah tu best giler nyanyi?


muahmuahmuah....
cemolot sampai esok...

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...