camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Wednesday, June 1, 2011

cinta pertama..

semalam seorang sahabat bercerita mengenai cinta pertama, betapa indahnya cinta pertama, betapa agungnya cinta pertama, betapa cinta pertama tak mungkin kita lupa walau berkurun lamanya

lalu aku bertanya pada dia…apa itu cinta pertama? adakah cinta pertama itu saat pertama kita jatuh cinta, atau adakah cinta pertama itu saat di mana pertama kali cinta kita berbalas atau bagaimana?

( petikan dari blog www.syahrilkadir.wordpress.com )

aku rasa setiap orang yang normal di dunia ini ada sejarah cinta masing2..tak kira lah yang pertama kedua atau yang kesekian kali nya..
apa sejarah cinta pertama aku?..
ermmm..macamana nak mula ye..ok di pendek kan cerita lah ye..aku bercinta monyet masa aku tingkatan3 dengan mamat tingkatan5..asal mula biasa lah beradik abang angkat...( walau pun punya wajah yg cute dan jadi rebutan,tapi aku punya hati yang 'kering'..*mati la masuk bakul..) cinta monyet ku jadi cinta kingkong..huhu..

memang kami pernah berjanji untuk bersama
memang kami pernah berjanji untuk setia
memang aku menjadi kesayangan keluarga nya
memang lah...memang...

tapi kenapa aku tinggal kan dia..kenapa aku buat dia sangat kecewa dan putus asa..kenapa?..setelah bertahun2..bertahun2 dan bertahun2, inilah kata MAAF ku yang pertama..ye yang pertama dan harap2 bukan yang terakhir...maaf kan lah saya!..

buat insan yang mulia, yang tiada pernah ada dendam di hati nya, tiada kata nista atau amarah..yang sentiasa merisik khabar agar hidup ini bahagia..terima kasih yang tak terhingga...dan benar lah kata orang, lelaki yang baik untuk wanita yang baik..aku bersyukur dia dapat pengganti ku seorang wanita yang sangat baik juga..sangat memahami dan melengkapi..

sekali lagi maafkan lah...namun rahsia lalu tetap akan menjadi rahsia..kenapa dan mengapa biar lah tiada jawapan nya..kerana hidup ini perlukan pengorbanan, siapa yang berkorban dan menjadi korban bukan lah persoalan, cuma berpegang lah dengan kata2 keramat..'ajal maut dan jodoh pertemuan di tangan Tuhan'..

terima kasih abang..terima kasih kakak..dan perjalanan hidup ku yang berliku ini bukan lah hukum karma..ini ujian semata2 untuk menguji ketabahan jiwa..




yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

3 dah luah kan rasa:

Shikin JD said...

Kite da lupa cinta monyet kite dulu
Mgkn cam monyet soh tak bape igt kot
Ntah sapa la jejaka malang tu, huhu

Tak kesah la mgkn kite ssh nak jatoh cinta & tak brani nak tempoh sgt lebih2 ble ada episod2 luka...

Tapi yg penting skang kite da malas nak pk2 agi, lebih tumpu kat anak jer, tu lebih baik & lebih membahagiakan...tdo malam pon nyenyak, muahahaha...

*polok2 com2 gonyoh2*

Shikin JD Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » cinta pertama..

azahrohaizah said...

....tdo malam pon nyenyak.muahahaa...

eleh...cam lain jer bunyik gelak tuh!!


*larikkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Shikin JD said...

Yela kalo xde yg mengganggu, ngantuk je trus letak pala kat bantal & dpt tdo nyenyak....cam la xbesa kan? Hahahahaha.....

*muah..muah!!*

Shikin JD Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » cinta pertama..

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...