camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Tuesday, June 7, 2011

macamana nak rasa?....

rasa...bagi rasa...saya xdapat rasa dari dalam diri awak...perghh
tak tau apa yang nak ku coret...diam tak diam dah 6 Rejap, xlama lagi sya'aban dan ramadhan..sangat cepat masa berlalu...sesungguh nya demi masa aku sangat takut!!

malam minggu lepas aku tebiat menonton konsert Af9..Alahai kesian aku dengan ahkak Ogy yang xpuas hati dengan persembahan para pelajar...rata2 pelajar yang 5 orang tu aku rasa dia kata xda penghayatan..xda rasa!...RASA macamana yang dia ndak?? pelajar2 tu faham ker apa makna rasa? ( kesian, tenaga pengajar dah xtau macamana nak bagi diorang RASA! )

paada pendapat aku lah kan, aku la orang lain aku xtau..kita hanya akan punya 'rasa' bila kita berkehendak-maksud nya jika kita ingin kan sangat2...macam seorang jejaka yang jatuh cinta pada seorang gadis, bila dia berkehendak sangat2 dia akan buat apa saja, curah kan sepenuh jiwa dan raga..jangan kan panjat pagar rumah..nih lautan api pun sanggup di renangi..kata nya! asal kan dapat gadis yang di idam..cuba kalau dia xndak..?..seribu dalih dan alasan kan?

begitu juga dalam hal kita dengan Pencipta kita ( aku lah ni..ya Allah ampuni lah aku ) kalau aku di dalam duka nestapa, sangat terseksa..aku akan mengadu kepada Nya..waktu ni mengadap Nya terasa sangat dekat, sangat lazat..airmata jangan cakap lah..bercucuran..kalau bangun sembahyang di sepertiga malam tu tanpa paksaan..sujud di tahyat akhir dengan bacaan ayat nabi Yunus ( Lailahailla anta subhanaka inni kuntumminazzalimin ) sebanyak 40x seperti tidak terasa lama nya..kerana kusyuk dan sangat menyerah...

begitu juga bila disaat sangat mengharap pertolongan Nya...saat di timpa kesusahan atau kemalangan, masa ni lah mulut kita terkumat kamit baca doa dan memohon dengan kusyuk dan tawaduq nya..kadang bila ada orang ( selalu nya budak2 aku lah yang malas nak gi klinik ) minta tolong rawat sakit mereka, saat ni memang aku minta bersungguh2...dan alhamdulillah makbul...

cuba kalau tengah xda apa2, hidup sedang bergumbira..sembahyang pun macam xda rasa apa..kadang tu teringat pasni rasa nak gi Giant lah, ohh barang dapur sume dah habis lah..ehh lapar lah..xsedar dah nak bagi salam!...( memang orang tengok kita sembahyang, tapi ada kualiti tak? ada rasa tak?..adoyyy..ya Allah ampuni lah aku sekali lagi.. )

agak nya kita ni perlu 'terseksa' atau 'di seksa' baru ada RASA gamak nya..what say you???

p.s selamat beramal di bulan Rejab



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

4 dah luah kan rasa:

Shikin JD said...

Tol tu, kdg2 ble kite 'terdesak' baru kite akan lbh khusyuk & bersungguh2...

Semoga kite akan sentiasa dirahmati Allah, amin.


*poloks gomols coms*

Shikin JD Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » macamana nak rasa?....

azahrohaizah said...

khennn wak Kikin khennnn

hahaha..parah lah cam nih...


malas ahh nak gomol...panas..hehhh

Unknown said...

acik layan ek af ni. tp rasa nye musim ni x berapa kualiti lah. :D

Unknown Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » macamana nak rasa?....

azahrohaizah said...

ala meen layan camtu2 jer...betul la meen dh xraper best, walaupun aznil dh balik mengacara..masih gak tawar...mungkin daH lama sangat, naik muak kan...

Mentor best tak??

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...