camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Saturday, July 2, 2011

perjalanan yang panjang

dari minggu lepas lagi adik aku yang duduk kat Terengganu tu sms bagi tau yang 30hb dia akan balik kampung, so dia ajak aku balik sekali.aku kata aku pikir dulu lah sebab memandangkan keuzuran ku, kereta aku masih kat workshop lagi dan xda sapa nak teman kan aku...agak merbahaya jika aku balik sorang2...

tapi makin matahari naik tinggi dan adik ku kata dia dah pun ada di kampung....makin macam di garu2 hati nak jumpa mak..apa lagi masa adik aku call tu, jelas suara nyaring maak sebaagai background ...orang Nilai xnak balik ker...kata mak

setelah berpakat dengan Syukri dan dia bagi aku bawa kereta dia, dia boleh pergi balik kerja tumpang kawan kata nya..apa lagi terketar2 lah aku menyumbat pakaian ala kadar kedalam beg..tak sabar2 rasa nya

tapi waktu aku jinjit beg menuruni tangga, lutut aku rasa macam longgar jer dan beberapa kali beg yang ku galas hampir terlepas..aku dah mula cuak...iskhhh boleh lepas ker aku drive ni/..bukan alang2 dekat..dua jam tu kalau bawa maintain xda jem baru sampai kampung..tapi wajah mak ..wajah adik dan wajah orang2 tersayang kat kampung xboleh ku hapus dari mata..ahhh aku nekad ..aku bulat kan hati juga

lepas isi minyak kat stesyen minyak, tepat jam 4 ptg aku baca bismillah dan ayat Qursi dan mula kan perjalan, sampai kat tol KLIA baru aku perasan yang aku tak bawa Smart Tag,tak bawa kad touch n go..ermmm redah jerrr..xputus aku berdoa supaya perjalanan ku di mudah kan dan di jauhi dari masaalah kesihatan ku..

tapi memandu di waktu time orang balik kerja ni, cari pasal nama nya..memang lah jem dan kat tol bukit beruntung..ermmmm panjang giler..baru lah disini cabaran ku bermula..pakai keta manual..tolak dan tarik clutch...tangan dah mula bertindak balas...yang kiri kebas dan xdapat merasa dengan betul..yang kanan berdenyut2...adoyyaiiii...kaki pulak dah mula cramp!...
ya Allah..tolong lah hamba Mu ini..aku nak jumpa mak...tolong lah..nak jumpa mak walau sekali ini saja...aku berpeluh dalam aircon..dan dah mula mual...

tidak ada cara lain, aku harus dan wajib cari ketenangan minda..kalau aku panic..seluruh anggota ku akan ikut panic..so aku buka bacaan ayat Yasin dr handphone..perlahan aku hanyut dan tenggelam dalam ketenangan..perlahan aku follow the flow...

asal ada tempat kawasan rehat dan tempat yang sesuai aku berhenti..samaada untuk muntah atau ke toilet...dan ke surau...sempat lagi singgah untuk beli mangga dan jagung untuk bawa kan mak...dan aku tiba depan tangga rumah mak jam 7 petang...mak tergamam ..dan aku lega dalam pelukan mak!! Alhamdulillah syukur ya Allah...

p.s ada banyak gambar aku snap, malang USB hampeh..tu la sapa suruh beli yg tak ori..padan!!



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

8 dah luah kan rasa:

Asmi Asmidar said...

alhamdlulilah aunty selamat sampai .nanti nak balik drive elok-elok .syuib kata dia rindu aunty(takde org nak masak untuk dia). .hee:)
semoga selmat sampai dirumah.berhati-hati di jalan raya.:)

Asmi Asmidar Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » perjalanan yang panjang

azahrohaizah said...

Mida..

owhhh syuib ngadu kat mida ehh..
rindu aunty sbb xda org masak jaa?
iskhhh betuah punya budak!!

hee i will..doa kan aunty selamat balik ye..

you take care too

ain fathihah fhm said...

ain fathihah singgah sini jenguk kak azah.

ain fathihah fhm Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » perjalanan yang panjang

azahrohaizah said...

hai cikgu gojes!...
terharu kak azah ain sudi jenguk
terima kasih na,
mai lagi bila ada kelapangan


*hugs & kiss

Shikin JD said...

Syoknya org ada kg...
Kite tumpang kg org je dulu :(

*muah muah*

Shikin JD Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » perjalanan yang panjang

azahrohaizah said...

Kikin..
meh la kita share kg
ahaks..

*kiss kiss :))

itamrazali said...

kakak oii..kita singgah nie....sedihnya lagu Ogy...*hugs*

itamrazali Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » perjalanan yang panjang

azahrohaizah said...

itammmmmmmmmmmmm

sayang ku...
ingat kan aku dah lupus dari ingatan mu..

sedih kan lagu tu...

lagi sedih kalo diva tersohor ni lupa kan daku tau

*kiss kiss

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...