camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Wednesday, July 6, 2011

sayang sebanyak dunia dan isi2 nya sekali...

ini abang aku, anak mak aku yang sulung..aku benci dia sebab masa kecik dulu dia selalu buli aku, balik mengaji suka lari pecut bila lalu kat bawah pokok berhantu..selalu curi duit dari tabung ayam aku dan jadi posmen yang bergaji bila ada orang nak mengurat aku ( bila dh besar sikit )..sekarang dia kerja pensyarah bahasa inggeris kat kolej swasta.Tapi dia bongok sebab cikgu bahasa inggeris tapi anak2 dia berbahasa Indon kat rumah!..huahuahua..tu la bagi lagi fulltime bibik jaga...tapi aku sayang gak kat dia..sayang sebanyak dunia dan isi2 nya sekali!..
ni mesti la aku kan..well ..nothing but something...harap2 masih ada yang sayang dan harap2 aku tak menyusah kan orang..insyaallah

ini adik ku..anak mak ku yg nombor 3..dia seorang yang pelik..tak mahu campur orang apa lagi nak ambil gambar hensem2...dia kerja sendiri..ada kereta dan duit sendiri..syukur lah masih tak menyusah kan orang..aku sayang lah jugak sebab adik kan..sayang sebanyak dunia dan isi2 nya sekali..!
ni adik aku..anak mak ku yang no 4..dia lulusan luar negara...duit bagi dia macam daun jer..tapi sangat sederhana, pakaian dia macam cikgu tadika..hehehe bila belek betul2 baru tau baju dia branded you..handbag..kasut bukan macam aku nya beli kat Jayan..aku sangat sangat sayang kat dia..sayang sebanyak dunia dan isi2 nya sekali!...
ini adik aku, anak mak ku yang nombor 5..dulu dia akauntan..bila dah kawin dengan engineer dia jadi surirumah sepenuh masa..kerja dia mentenet jer dan round dunia..gasak lah..aku sangat sangat sayang kat dia, sayang sebanyak dunia dan isi2 nya sekali!

ini arwah abah...dah lama abah tinggal kan aku..dulu ada banyak gambar abah ..dari muda belia dan yang beruniform..abah sangat hansem..tengok la anak2 dia kannn..tapi gambar dah rosak bila kami pindah rumah...aku sangat sangat sayang kat abah..sayang sebanyak dunia dan isi2 nya sekali!!

ini adik bongsu aku, anak mak aku yang nombor 6..dia sakit..mak kena jaga dia 24jam macam kanak2 umur 5 tahun...mudah2an syurga ganjaran untuk mak sebab redha dan bersabar menjaga dia..aku sangat sangat sayang kat dia ..sayang sebanyak dunia dan isi2 nya sekali!
dan mak ku yang jelita..

aku tak ada perkataan..........................................



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

9 dah luah kan rasa:

Shikin JD said...

Ooo ni seme adek badek Zazah ker?
Untung kan kalo ada ramai...

Kite pon ada 6 org, w/p mak-abah da arwah sebbaik ada adek-badek ramai leh la tumpang2 kasih sket2....

*muah muah*

Shikin JD Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » sayang sebanyak dunia dan isi2 nya sekali...

Asmi Asmidar said...

waah ,untung bila ada org yg sayang kita dan org yg kita sayang . . :)

Nikamat paling bahagia kasih sayang :)

Asmi Asmidar Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » sayang sebanyak dunia dan isi2 nya sekali...

azahrohaizah said...

Kikin...
Ha'ah ada 6 org..tapi jarang jumpa sbb duk jauh2..abg tu kat johor, yg no 4 tu kat Nganu..kiter paling jauh kat Nilai dan yg paling lama br blk jenguk mak..huhuhu..malu kan

tapi adk badek kat alam maya hari2 jumpa
huahuahua..especially si Diva tersohor tuh

*dezssss dezasss tomoy kikin

azahrohaizah said...

Mida...

mesti lah best sayang menyayang
xda hadiah yang lebih berharga
selain dr kasih sayang..

*mida pun aunty sayang juga..haha sebanyak dunia dan isi2 nya sekali!!

itamrazali said...

ayah kita pun meninggal..lama dah...kita tak sempat pun tgk muka dia sbb kita baru jer lahir..tuh sbb mula2 cebur diri dlm 'dunia' tuh taste dgn abah2 sbb nak kasih sayang...

itamrazali Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » sayang sebanyak dunia dan isi2 nya sekali...

azahrohaizah said...

Itam...
akk paham perasaan itam..orang lain xleh nak hukum kita sbb hanya kita yang tahu apa yang kita rasa..

tapi kita kena juga pandang ke depan dik...
yang dah lepas biar lah lepas jgn dikenang2 okay..

akak syg ko sangat, banyak sebanyak dunia dan isi2 nya sekali!!

Asmi Asmidar said...

wahhhh . . .terima kasih kerana menyayangi saya :)))

Aunty pun mida sayang jugaa . . .banyak sebanyak dunia dan seluruh alam semesta serta isi-isinya sekali :)))

Asmi Asmidar Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » sayang sebanyak dunia dan isi2 nya sekali...

azahrohaizah said...

waaaah mida lg advance..alam semesta katanya
haha
mida tau tak, 'ayat sebanyak dunia dan isi2' nya sekali adalah ayat Syuib..

masa aunty terlantar sakit, dia akn cium aunty sebanyak mana yg dia mampu then dia ckp sayang ibu sebanyak dunia dan isi2 nya sekali..

so sweet kan

Asmi Asmidar said...

ouh yekee .baru tahu . . .. :DD heee
*kalau ngn Syuib kena advanced sikit aunty kalau tak dia jee nak menang .hihi :)

sweet sangat . . untung aunty dapat anak yg sayang kat aunty sebanyak dunia dan isi-isi nya sekali :)

Asmi Asmidar Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » sayang sebanyak dunia dan isi2 nya sekali...

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...