camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Friday, July 8, 2011

sesal...

dalam hidup kita ni ada banyak perkara yang kita hendak tapi xdapat...dan ada banyak perkara juga yang kita cuba sedaya upaya mengelak tapi Tuhan beri juga sebagai ujian dan cubaan.aku rasa korang faham sangat apa maksud aku,tapi bila dah melibatkan hati dan perasaan..aduhh..duh..duh...tewas akal yang waras nih..betul tak?

apa daa aku merapu pepagi buta ni...laaa nama pun blog merapu khennn.

baik, tajuk entry aku sesal..apa erk yang aku sesal kan?..okay ini satu diantara beberapa peerkara..sesal yang ini bertahun2 aku pujuk baru beransur hilang...macam ni

agak nya dalam keluarga aku ni memang ada sejarah kancer, so 2 dari 3 perkara yang aku sesali 'pergi' kerana nya. salah seorang sepupu aku kak rose yang ku panggil Ayus, ( anak kakak abah) dah la yatim piatu, di serang kanser rahim ketika berumur 20 thn.. masa tu umur aku 12 tahun, kira nya dara sunti yang garit la ni..kami berdua sangat rapat..aku belajar banyak perkara dari dia..aku belajar bersyukur kerana punya segala kelebihan berbanding dia...
dia serba kekurangan tapi punya wajah yang cantik dan hati yang cantik juga ( mungkin ini menyebab kan kami sangat serasi )

waktu dia tenat dan hospital meminta untuk di bawa pulang, arwah abah dan mak bawa dia balik kerumah..memang aku pun berdoa sangat supaya aku ada dekat2 dia di hujung nyawa nya.sempat lah aku menyuap kan makan bubur dan menghulurkan gelas berstraw untuk dia minum..tapi kita merancang Tuhan yang menentukan..hampir sebulan di rumah kami, arwah Ayus masih bertahan, malah makin membaik aku rasa..aku pergi mengikuti rombongan sekolah ke Pulau Pinang, setelah 2 hari bergumbira, lupakan Ayus yang sakit ni, sesubuh sepie aku pun sampai kat rumah..ada ramai sanak saudara berkumpul ..Ayus nazak mak kata, meh duduk sini dekat dia...dari semalam dia cari hang..

aku anak dara sunti yang garit ni mengantuk..aku menonong jer masuk bilik dan sambung tidur, almaklum tidur dalam bas mana nak puas..tetiba sedang enak di buai mimpi, mak kejut kan aku..bangun!..Ayus dah tak da..bangun! .. dengan mamau dan terkebil2 aku turun kebawah dan pandang tubuh yang terbujur kaku..baru aku sedar dan kembali ke alam nyata..baru aku terfikir bahawa Ayus akan pergi xkembali lagi...baru aku rasa, lepas ni aku xda dah kawan ketawa dan menagis...baru itu dan baru ini..uwaaaaaaa

sehari suntuk aku menangis...dan yang paling ku kesal dan sesal...aku tiada disaat terakhir nya walhal aku ada berhampiran dia!!

cerita kedua juga pasal sepupu ku tapi yang ni belah mak ( anak abang mak ) arwah Idah..dia juga di serang kanser payudara..ini ada dalam entry aku DIA SELALU BERALAH...kenapa sampai sekarang aku kesal dan sesal..klik sini ( yeeey sampai sekarang aku tak pandai nak buat..huahuahua )

dan yang ketiga yang aku terraamat kesal dan sesal ialah pemergian arwah abah juga aku tiada di saat2 akhir abah..cerita ada dalam entry MENGENANG PEMERGIAN ABAH ..aku rasa hampir 2 bulan aku tak balik menjenguk abah..hanya bertanya khabar melalui talipun itu pun main pas2 dengan mak..dan seminggu sebelum tu abah sendiri yang call aku (memang tebiat, sbb abah jarang call anak2 ) dan bertanya bila aku nak balik kampung...aku kata kenapa bah? dia kata sajer jer...

dan aku berjanji akan balik minggu depan...memang pun aku penuhi janji aku tu...tapi aku balik bukan untuk bergurau senda denagn abah, tapi untuk menatap abah buat kali terakhir...aku balik bukan untuk abah selimut kan aku, tapi untuk aku selimutkan abah dengan kain batik lepas untuk kali terakhir..aku balik bukan untuk cium tangan abah dan akan cium lagi dan lagi..tapi untuk cium dahi abah yang terakhir sebelum aku jatuh pengsan dan di sambut oleh maklong ku!...

sebelum aku kesal dan sesal lagi..aku nak sangat jumpa rakan2 MAYA aku...bila kita boleh jumpa ehhh?
*
*
*
*
*



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

9 dah luah kan rasa:

Shikin JD said...

Alar sayunya baca N3 kali ni...jgn la sedeih2 Zazah

Kalo ada rezeki & umo pjg kite sume tentu akan jumpa kan?....

Jom la turun KL ker, kalo dpt ke sana ker nanti kan? Insyaallah....amin

Shikin JD Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » sesal...

azahrohaizah said...

kiter nak turun KL xdaya la Kikin...

datang KLIA ye nanti or beraya kat Nilai...

Lan LoloQ said...

haaa....garit katernyer..apalah kak zazah..boleh pulajk dia buat lawak tengah2 orang nak ambik mood sedih...
* Al fatihah buat sepupu2 kak azah yang dah kembali ke sisiNya..

*kak kikin..kak zazah..saya nak join bolehh..*pose2 muka kesian..hugsss

Lan LoloQ Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » sesal...

Shikin JD said...

Jom Shaz, kite wat gathering kat Nilai nak???

Shikin JD Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » sesal...

azahrohaizah said...

adeh lah terharu nya saya..

shazlan,..kak zazah ketawa dalam tangisan huhu

thanks yer semua, insyaallah ada jalan untuk kita semua berkumpul nanati

Asmi Asmidar said...

boleh aunty bila-bila jee .:))
teringin juga nak jumpa aunty :)

Asmi Asmidar Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » sesal...

Asmi Asmidar said...

*lagu kat blog aunty :X :)

Asmi Asmidar Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » sesal...

azahrohaizah said...

Thanks Mida

raya dtg umah aunty yer

boleh ambil anak Pinky sekali..

comel2..

*hugs

Asmi Asmidar said...

Insya-Allah :)))
wahh , baik-baik :)))
*hugs tight back :X

Asmi Asmidar Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » sesal...

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...