camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Thursday, July 7, 2011

batin yang terseksa...

sebelum apa-apa, aku nak bagitahu tajuk di atas takde kena mengena dengan tenaga batin OK, so tak perlulah nak teruja lebey-lebey hehehe

apa yang aku nak katakan ini betapa ada manusia yang sanggup menyeksa seseorang itu dengan mempermainkan psikologinya, tanpa memikirkan kesan yang terpaksa ditanggung oleh si polan berkenaan

senang cerita begini, kalau membunuh, ada senjatanya, ada darahnya

tetapi kalau mental yang dibunuh, confirm takde senjata dan darah…tapi percayalah, kesannya lebih dahsyat daripada ditusuk sejuta duri!

mengapa aku menulis entry ini, jawabannya senang saja

sebagai manusia, kita mempunyai potensi untuk dibunuh dan membunuh hati serta batin seseorang manusia yang lain

oleh itu aku ingin meminta maaf kalau akulah si pembunuh itu

tetapi aku sendiri tidak tahu adakah aku sanggup menerima maaf sekiranya akulah mangsa yang dimaksudkan

semoga Allah memberikan kita kekuatan untuk menempuh dugaan-dugaan yang mendatang,

Apapun, ingatlah surah Al-Baqarah: 155-156 yang bermaksud;

“Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut dan dengan merasai kelaparan , dan dengan berlakunya kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman.

Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar.

Iaitu orang-orang yang apabila mereka ditimpa oleh sesuatu kesusahan, mereka berkata: Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali.”

1. entry ini di cetak rompak tanpa rasa malu dr blog otai aku www.syahrilkadir.wordprees.com.

2. ini adalah jawapan kepada pertanyaan beberapa org yang bertanya mengapa aku deactived kan akaun Facebook aku

3. ala ada xda aku kat fb serupa jer..aku bukan rajin pun nak hapdet status..sekali sekala jer menyampuk sebab xda benda yang aku nak tayang ..ahaksss





yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

2 dah luah kan rasa:

Shikin JD said...

Laaar da deactivated FB ke Zazah?
I dolu bape kali wat camtu,
Ble da boring, activatekan blk, hehehe

*muah muah*

Shikin JD Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » batin yang terseksa...

azahrohaizah said...

alaaa sebab xnak 'di bunuh' la kikin..

sok bila dah reda aktive lerrr balik..

emo lebih aku nih...hhehehehe


*gomol2 kikin sampai serender

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...