camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Wednesday, March 23, 2011

menyambung kasih...



( entry tiada kena mengena dengan tajuk..kahkahkah )
baik..aku nak cerita pasal assistant yang kunun nya boss nak bagi kat aku..nak sedap bunyik 'my buddy' lah k tapi akhir nya jadi 'badi'...

dia ni bukan calang2 orang tapi dah di reject dari satu company besar, aku malas nak sebut, satu dunia tahu kang..jawatan dia sebelum joint dengan kami ialah Executive Chef dan pakar dalam F & B ( Food and Beverage )..yang madam ni pun satu, asal orang datang minta tolong,dia pun 'kutip' dan serah kat aku..aku takleh blah bila madam cakap ceni,
"dik, after this u can have alots of rest and...u shoud learn more from him..

ya betul lah tu..aku takmo cerita yang lain2, aku nak cerita yang ni jaa dan korang adili lah cerita aku nih..

Pada suatu hari ada 3 function di Putra Jaya, dua di KKM ( kementerian kesihatan ) dan satu di BPR ( Badan Pencegah Rasuah ) di KKM aras yang berbeza tapi waktu yang sama.. di BPR lunch time..ok ni di serah kan pada si executip tu handle dan aku handle yang area terminal jer..( kan dah ada orang teror kan ) tapi start from yang leceh2 tu bajet dan beli barang, manpower aku gak lah yang buat nya..

so selepas handover, aku pun meng abai kan lah...dan pada hari kejadian..talipun ku berdering2 dan PA boss Rose tak keluar suara cemas nak mampus, begini bunyi nya :

rose: 'wak, subuh sepie tadi ko ada kat kitchen tak?

aku: ada..kol 4.30 aku ada dah..pe hal

rose: sume ok pagi tadi?

aku: ok..dah distribute ikut menu dan venue

rose: ko tau ni BPR kol kata menu dan pax tak sama dengan yang diorang order

aku: APA?? eh mana si**** tu kan dia handle kat sana

rose: ada..siap dengan baju chef nya dan men'jengah2' food ( ko tau aku tanya apa menu kat BPR dia pun kata xtau..)

dan aku pun ketawa..tahu lah aku sekarang yang menu dah tertukar tempat...yang kat BPR dah pergi ke KKM dan sebalik nya..ini lah akibat nya kalau manager hanya pada nama, tidak ambil tahu dari akar umbi...tidak boleh di salah kan pada orang bawah, nama pun orang
bawah..diorang siapkan kerja diorang jer..de rest u take risk lah..huhuhu..

maka bersilat lah aku membetulkan keadaan..walaupun KKM dengan BPR tu dekat je, tapi punyalah susah nak masuk sana, kereta parking kiri kanan, tempat loading barang punya lah jauh..ermmm memang menguji kesabaran..time ni bagi aku cool..

madam ko jangan nak tanya aku apa2 ye kak..kang dengan ko, ko kang aku maki...

p.s kesian Davy Erwin rajin masuk sini tapi takpaham apa yang aku tulis...hi des.. miss u



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

0 dah luah kan rasa:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...