camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Friday, March 25, 2011

disuatu senja yang syahdu..

semalam aku balik kerja dah senja..azan magrib berkumandang dalam radio keretaku..aku bergegas memakir kereta dan berlari anak masuk rumah..malu kut jika di lihat jiran magrib2 berkeliaran di luar rumah, mereka bukan tahu pun kita balik kerja ke apa ke..

tapi yang buat aku tersentap ialah perlakuan dua ekor kucing ku si pinky dan mr gray..
'tahu lah korang dah dewasa, jangan lah buat depan 'mama'..ahaks..
aku pun mengabaikan mereka, ( nak tonton pun buat apa? )...mandi dan bersolat..
sambil mengadap pc aku masih mendengar bunyi2an manja gitew..
ahh..sudah, berapa round tu gray?..mati pulak si pinky tu kang!

terganggu dengan bunyi2an itu, aku membuzybody kan diri..toleh juga kiri kanan kut ada orang yang nampak aku..kang tak pasal2 orang tuduh aku sekodeng kang..

ohh rupa nya si pinky tak rela..hahaha puas di goda dek gray, di gigit2 manja..namun si pinky sedaya upaya menyeret tubuh gray yang montel dan gebu itu kekiri dan kekanan..aku tak menyebelahi mana2 pihak, ko nak gray..ko cuba lah sedaya upaya dan ko pinky jika ko tak rela serah mahkota ko bukan pada orang yang ko chenta, ko pertahan kan lah...

masuk dalam rumah, aku menyambung chat dengan seseorang..dan aku nampak si pinky 'tersadai' bawah sofa dan si gray sedang membelai2 manja..maybe cakap thanks la tuh..huhuhu..jeles doh aku!

tapi pagi tadi bila aku bangun tidur, yang menunggu aku di depan pintu bilik tidur hanya gray dan shock saja, mana pinky ehh..tak kan teruk benar penangan si gray nih.. masa bagi makan pun si pinky takda..ahh biar lah malas aku nak cari..

dan yang membuat aku menulis entry ini ialah kerana tersentuh nya hati ku dengan keletah 'binatang' yang kita anggap tak berakal dan perasaan, tapi sebenar nya kita SALAH!!
rupa nya si pinky masih belum lagi 'menyerah'.. dia masih lagi bertahan.. di menyorok sedaya mungkin dari gray dan si gray pulak sedaya mungkin memikat dan memujuk pinky!!!( wah si gray ni tak gelojoh rupa nya..serbu jelah, apa ada hal.. )

dan ketika gray mengejar manja si pinky, aku tarik pinky kedalam pelukan ku dan aku kata...
'cinta tak boleh di paksa kan sayang?...dan pinky memandang sayu ke dalam anak mata ku...


p.s sayang sungguh camera handphone ku tak berfungsi, ( mana nak nya hp murah! ) andai dapat ku titip pose2 romantik mereka, aku yakin korang akan tangkap leleh punya...




yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

3 dah luah kan rasa:

Shikin JD said...

Hahahaha, lucu la entry Azah kali ni....kalo dpt amek video mau gempak

Shikin JD Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » disuatu senja yang syahdu..

azahrohaizah said...

hahaah..ye lah,tapi kejadian spontan, tak terpikir pulak..
tapi terharu lah Kin..binatang pun tau sumbang mahram!! xrela dia di perlakukan oleh abang kandung..hahah

Shikin JD said...

Ooooo kucing tu adik-badik ker?
Skang ni da terbalik, manusia berperangai binantang, binatang lak cam manusia....

Dunia da hampir ke penghujungnya

Shikin JD Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » disuatu senja yang syahdu..

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...