camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Monday, March 28, 2011

apa isi hati mu?...

keluarga besar paknil

kemarin aku ada menonton konsert HoreHore AZnil Nawawi di Astroria..memang lah aku dah siap sedia takut miss rancangan nih almaklum paknil adalah pujaan hati ku..muahahaa ( pernah berangan nak sehidup semati dengan Paknil bukab sebab dia kaya (eleh ) tapi sebab dia lembut dan hansem..* mati la statement bunuh diri )

Konset dia biasa saja, dah tentu ada kanak2 dan yang comel paknil buli anak dia Firdaus..suka sangat aku tengok..tapi moral of the story dari konsert ini adalah,

apabila salah seorang penonton dapat hadiah tiket penerbangan pergi umrah dari Paknil sendiri, wanita ini di minta menari mengikut lagu rancak yang Paknil nyanyi, aku tak ingat la lagu apa tapi lagu umputeh la

sian Firdaus kena buli ngan papa..

Syukri kata, akak ni mesti kaki clubbing punya,
bila dia menari tak hengat..
syuib kata, mesti laki dia malu tengok bini dia macam tu
and bila paknil bagi dia tiket pergi umrah..kami berpandangan then aku kata..

dont judge the book from its cover..Allah Maha Mengetahui isi hati seseorang..kenapa dalam 8000 orang tuh dia yang terpilih?..paknil tahu kah? kakak tu tahukah?..
dan Paknil yang selalu di cemuh dengan'ayat2' sumbang, spontan sebak dan mengalirkan airmata tatkala menyebut Rumah Allah..boleh kah sebarangan orang ada perasaan begitu?? yang berserban, yang berjubah??yang ustaz..yang imam??

dulu masa aku nak pergi umrah atas tajaan syarikat ku, aku langsung tak berduit..duit simpanan yang ada serba sedikit habis buat kos rawatan, tapi aku sikit pun tak bimbang kerana aku pergi bukan untuk shopping..aku tak buat persiapan membeli pakaian kerana bagi ku, pakaian ibadah hanya lah sepasang telekung, yang ku siapkan ialah hati dan jiwa ku yang hendak mengadap ILLahi..

siapa sangka disaat terakhir aku hendak menaiki pesawat, sampul surat dari sahabat handai yang menghantar apabila ku buka dan ku kira berjumlah melebihi 2k..( ya dua ribu ringgit Malaysia ) menitis airmata ku dengan rezeki Allah yang tiba2..
dan siapa sangka orang sakit seperti ku, yang mengangkat tangan pun tidak berdaya apalagi hendak mengangkat beg pakaian, telah sehat walafiat dan berpeluang mengerjakan sunat tawaf sebanyak 7kali dan sempat mengucup hajaratulaswat yang mana orang sehat pun belum tentu dapat buat...

oleh itu tuantuan dan puanpuan *tetiba..
yang penting ISI HATI KITA..KEIKHLASAN KITA ( ALLAH MAHA MENGETAHUI,TAK PERLU DICANANG DAN DI HEBAH KAN ..CAYA LAH CAKAP SAYA )

yang masih bercita2 hendak kesana, jangan putus asa, akhir nya kita akan mendapat jua jemputan dari Nya..insyaallah



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

0 dah luah kan rasa:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...