camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Friday, December 30, 2011

cinta rahsia Allah?...

sebagai seorang blogger..( eceh layak kah aku ni di panggil blogger?..) aku rajin sangat meninjau2 blog blogger lain..merempit sanaa merempit sini...terasa sangat kerdil nya diri ini kalau di banding kan dengan mereka..hehe walaupun gebuzzz...

banyak2 entry, pasti nya entry pasal cinta yang menarik untuk di baca kan?...kisah cinta ni berzaman tak kan habis..berzaman tak kan jemu di perkata kan..

so kat sini aku copy & paste entry pasal cinta pertama dari blog otai aku..jum.baca-

semalam seorang sahabat bercerita mengenai cinta pertama, betapa indahnya cinta pertama, betapa agungnya cinta pertama, betapa cinta pertama tak mungkin kita lupa walau berkurun lamanya

lalu aku bertanya pada dia…apa itu cinta pertama? adakah cinta pertama itu saat pertama kita jatuh cinta, atau adakah cinta pertama itu saat di mana pertama kali cinta kita berbalas atau bagaimana?

bagi aku definisi cinta pertama ini perlu jelas…ambil contoh akulah senang citer

masa sekolah dulu aku pernah jatuh cinta, tetapi cinta aku tak berbalas, syok sendiri

then masa kat kolej aku jatuh cinta dengan seorang gadis, masa tu cinta aku berbalas

so cinta pertama aku ni sebenarnya yang mana satu…masa di sekolah atau masa di kolej?

tetapi di akhir perbualan, kami berdua dapat satu kesimpulan, cinta itu sememangnya indah, apatah lagi bila dua jiwa saling menyinta, saling percaya, saling mendamba

namun cinta itu akhirnya jadi rosak bila ada elemen merajuk berlebihan, kehadiran orang ketiga, cemburu buta dan berburuk sangka

dan cinta itu menjadi semakin celaru bila masing-masing ada ‘spare tyre’, maksudnya masing-masing ada pasang kekasih simpanan, kononnya kalau si A buat hal, sekurang-kurangnya masih ada si B untuk dijadikan sandaran!

lepas pulang ke rumah, aku tetiba terbayang kisah cinta pertama yang kami bualkan tadi

dan sehingga aku menulis entry ini, aku masih tertanya-tanya, mengapa selalunya cinta pertama, walau apa definisinya, jarang berakhir dengan kebahagiaan?

mungkin waktu itu kita terlalu mentah menafsir cinta, atau mungkin cinta pertama itu terlalu mulia sehinggakan tempatnya bukan di sini, tetapi ‘di sana’

wallahualam.

itu kata nya mengenai cinta pertama. aku yakin setiap dari kita ada menyimpan sejarah cinta kita sendiri..walau telah bertahun berlalu..kita tak boleh menipu diri sendiri walau pun kita boleh menipu orang lain!

p/s kepada insan yang sangat baik hati...yang sentiasa memberi ku 'nyawa'...terima kasih..hanya Allah jua yang membalas budi baik mu itu...



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

3 dah luah kan rasa:

Rashid said...

alaaa tiba-tiba rasa sedih pula bila kenangkannya ..

Rashid Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » cinta rahsia Allah?...

azahrohaizah said...

cikgu
ermmm nak wat guaner...mungkin tempat nya bukan di sini tp di 'sana'

azahrohaizah said...

cikgu,
hehe terlupa lak nak tulis,
cari lah pengganti cinta pertama tu, walaupun xsama tp sekurang2 nya dpt mengubat sepi dn rindu!

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...