camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Monday, December 26, 2011

baik dan buruk muka buku...

aku sebenar nya tidak lah teruja sangat dengan FB ni...pada aku Fb ni ada pro dan kontra nya, ada baik dan buruk nya..yang baik nya bila banyak perkara lucu yang dapat di kongsi kan bersama...kadang ada banyak info berguna yang kita tidak tahu, kita boleh tahu bila rakan kita meng upload nya...

begitu juga dapat bertanya khabar hanya sambil lalu..almaklum zaman buzy ni sangat malas untuk bertanya khabr melalui talipun..( huh kalau zaman dulu sanggup saja menulis surat berhelai2 dan rajin lak tu ke pejabat pos untuk mengepos nya )

dan dengan segera jika ada berita kemalangan atau kematian di sampaikan dan di sebar..tak perlu dail talipun atau pada zaman dulu hantar telegram..( tapi yang pelik nya walaupun berita di sampai kan melalui telegram, rasa nya hampir kesemua ahli keluarga yang berada di ceruk rantau akan hadir di hari pengkebumian, tapi di zaman serba canggih ni...masih ada yang 'tidak terima berita' untuk hadir sama! )

ada beberapa perkara yang selalu di ambil kesempatan oleh kita ( selalu nya perempuan..opsss! ) melalui Fb ni..

1. buat profil palsu
haha yang ni sebab nak mengintip ex mereka...nak tau ada kah si dia masih solo atau sudah adayang mengganti kan tempat dirinya di hati..nak sms atau talipun malu..jadi menyamar di Fb lah yang berani nya.

2. letak gambar profil palsu
haha yang ni pun buat nak tergelak gak..kalau diri tu gebuss..letak la gambar yang mengereng atau yang nampak comel dan slim...atau letak gambar ada bau2 seksi sikit..atau letak gambar katun...( untuk memalsu kan kegebusasan..aku ngaku..heehe aku ler tu.. )

3. menulis status melampau atau provok
aku cukup rimas bila ada status yang sedih mendayu2..putus asa, keciwa dan setaraf dengan nya...sesekali boleh la..tapi kalau asal buat status cam tu jer ayat nya, rasa nak tampor pun ada gak...dan yang provok pun aku geram gak..macam bagus sangat!

4. meng upload ke mewahan
no komen

5. meng upload kebahagian dengan pasangan
no komen.

p/s aku ada pengalaman tentang kebaikan Fb ni.. cam ni cerita nya
di suatu petang yang indah pada bulan puasa yang lalu , aku telah tergelincir di bilik mandi..secara sepontan tangan hendak berpaut di cermin tingkap kat bilik air tu...tapi entah macam mana , mungkin kerana kepantasan pergerakan, jari ku telah terhiris di cermin tingkap tersebut... apalagi tersiat lah kulit dari daging dan menjejeh2 lah darah dengan banyak nya.

waktu ni ex aku ada kat rumah tapi dia leka dengan laptop nya, waktu aku menjerit minta dia ambil kan kain atau tisu untuk membalut luka tu, ada kah dia datang bawak kan stokin yang di ambil dari kasut?...( dia tidak tahu di mana letak nya tisu atau kotak first aid )

aku pun ambil sendiri tisu dan tuang minyak gamat banyak2...mungkin sebab terlampau banyak darah yang keluar aku rasa nak pitam dan sedar tak sedar hampir setengah jam aku tertidur dalam bilik tanpa ada sesiapa hirau kan aku...

bila sedar jer aku rasa sakit dan pedih sangat ..luka di jari dan luka di hati sama banyak...ku belek2 jari ku yang terbelah, aku risau jika tidak mendapat rawatan akan ada implikasi yang lebih buruk..jika nak pergi dapat kan rawatan siapa nak bawa aku ke klinik?..

akhir nya aku dapat idea bernas, aku upload gambar jari ku yang luka itu..dan tak sampai sepuluh minit aku dapat respon yang berderet2 di Fb..dan yang paling cemas tentu lah puteri ku Syahifa...setelah mendapat keterangan serba ringkas, dia pun suruh aku bersabar sebentar sementara dia mendapat kan pertolongan dari saudara nya yang lain...

aku rasa seronok dan bersyukur sangat waktu tu..kalau lah takda Fb..apa akan jadi pada aku ye?...apa kah akan terluka dan terus berdarah?

ini lah gambar yang aku upload dan dapat respon dengan kadar segera!

ni lah hasil nya setelah mendapat rawatan..hehe ngeri tak?



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

2 dah luah kan rasa:

Insan Biasa said...
This comment has been removed by the author.
azahrohaizah said...

wsalam Paduka
sila kan , sya sgt berbesar hati.

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...