camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Thursday, November 17, 2011

andai ku tahu...

Lately aku dah ketagih dengan drama korea., dulu aku addic ngan Beautiful day, All about eve dan Winter Sonata, pastu kerana kesibukan kerja aku dah tak follow mana2 drama tv pun.

Ermm sejak aku jadi penganggor terhormat ni. kerja aku depan tv saja lah..sekarang aku tengah follow drama korea War of the roses, sedih siot cerita ni..tapi yang aku menyampah asyik2 sakit kanser. .Asyik2 sakit kanser..buat la sakit lain macam sakit kuning ker, sakit denggi berdarah ker, hehehee.

Cerita nya begini
Park dae song seorang suami yg main kayu tiga dengan perempuan licik Bao yu mie, dan tinggal dengan perempuan tu,kerana sakit hati yang amat sangat isteri nya Lee hae joo minta cerai, jadi tinggal lah dia tiga beranak ( anak lelaki Tae hoon dan anak perwmpuan Joo hea ).

Untuk menampung kehidupan, Hae joo bekerja sebagai penulis di sebuah syarikat penerbitan yang besar.Lama kelamaan CEO syarikat tu jatuh cinta dengan Hae joo..banyak dugaan yang mereka tempuh sepanjang mereka bercinta,dalam masa mereka merancang untuk berkahwin, Park dae song pun mengalami masaalah dengan perempuan simpanan nya dn nekad untuk kembali kesisi bekas isteri nya..

Dah tentu berbagai masaalah yang timbul..suka dan duka,pengorbanan yang tak terfikir untuk kita laku kan. Di pendik kan cerita setelah Hae joo dan anak2 berpindah kerumah bakal suami baru nya, Park dae soong di sah kan mengidap kanser pankrias tahap ke empat dan di anggarkan dapat hidup enam bulan saja lagi. Di sini lah pengorbanan yang maha besar bermula.Hae joo membatalkan perkahwinan nya dan kembali kesisi bekas suami demi untuk menjaga dan menyelamatkan nyawa bekas suami nya itu.

Beberapa episod kebelakangan ni memang touching sangat, airmata aku pun apalagi macam airterjun Niagara..aku rasa ada pro dan kontra nya jika kita tahu kematian kita sudah hampir tiba, ( memang kita tahu setiap yang hidup pasti akan mati namun kita tidak pernah bersedia untuk menghadapi nya..kita sentiasa berharap agar saat kematian kita lambat lagi! ).

Kesakitan yang kita alami, penderitaan yang tak tertanggung membuat kita merasakan yang ajal semakin hampir dan kita semakin mendekatkan diri pada Pencipta kita..kita membuat persediaan untuk mengadap Nya..dan di dalam ketakutan kita dapat menghadapi nya dengan tenang!

Dan barangkali masa yang tinggal sedikit ini dapat di manafaat kan untuk memberi dan menerima kasih sayang dari orang2 yang kita sayang..nak berdendam...nak bermasam muka tiada guna nya...bila kita tiada nanti harap harap hanya kenangan terindah yang mereka ingati!



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

2 dah luah kan rasa:

Unknown said...

wahhh. best nye duk umah kan acik? leh layan tv ikut suke. ehhehe. lama x jenguk sini, sekali singgah blog da baru ler..:)
jom visit saya lak. :)

Unknown Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » andai ku tahu...

azahrohaizah said...

Hai meen,
rinduuu kat kamu
ni la keja acik selain dr mengadap tv acik menggodek blog...

Jum jum gi betandang kat blog meen lak:))

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...