camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Friday, January 28, 2011

lelaki ini....

Davy Erwin Soeradjie

beberapa tahun yang lalu, aku ke tanah suci Mekah menunaikan umrah..kalau ada yang baca entry lepas aku, pasti tahu aku kesana yang pertama 'untuk mati' dengan aman - masa tu aku ada breast canser dan yang kedua tentu lah 'ingin mengadu' sepuas nya pada Sang Pencipta ku...

dalam keadaan yang uzur ( membawa dada yang bengkak- hukhuk ) aku hanya berteman kan rakan perempuan saja..realiti nya dengan perjalanan yang jauh, asing dan dipenuhi berjuta umat..tenaga perempuan kita memang tidak mencukupi apatah lagi OKU macam aku pada saat itu..hahahaah

ditakdirkan Tuhan, sewaktu kaki melangkah naik tangga bas dari lapangan terbang Jeddah untuk ke Madinah..salam ku di sambut oleh lelaki ini.." mata ini indah melihat mu..." diantara celahan pakcik dan makcik, mengapa ada lelaki ini yang berpakaian kemeja lengan panjang kaler pink dan seluar slack kaler putih ( mcm nak gi opis ) berambut perang dan berkulit kemerahan...sah mat saleh nih..itu saja anggapan ku saat itu dan dia memang pun mat saleh dari holland yang tersesat dan tersangkut kat aku...ahaks

rupa nya dia juga termasuk dalam group kami untuk menunaikan umrah ..( satu hotel ) oleh kerana dia yang termuda dan available dan aku OKU maka dia lah jadi bodyguard aku!..muahahaha

aku masih ingat, dia sentiasa mengawasi aku dari belakang , memerhati aku bersimpuh sambil menangis di depan kaabah...dan yang paling aku tak lupa, tatkala aku merayu2 hendak mengucup hajaratulaswad.. ( dilarang keras oleh pakcik dan makcik dlam group aku kerana keuzuran ku ) dia lah dengan sukarela dan suka hati nya membawa aku kesana...dengan ketinggian dan kesasaan tubuh nya , harus aku yang comel ini dapat menyusup masuk di celahan ribuan orang arab yang besar2 belaka badan diorang tuh...

dan waktu membeli dan membelah, bodyguard ku ini juga lah yang menyamar jadi mukhrim ku supaya tidak di ganggu oleh pak2 arab yang miang ya rabbi itew!! dan ofcorse tukang bawak barang2..hehehe sian dia..jahat kan aku mengambil kesempatan dengan ke OKUan aku nih..

indah nya 'bertemu Allah' dan indah nya 'bertemu' dengan lelaki ini...( entry ini ku tulis kerana dengan tidak semena2 dapat call dr dia...huahuahua jiwang mak kejap nyahh ... )

des...thanks for everything...we friend forever k..



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

0 dah luah kan rasa:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...