camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Monday, April 4, 2011

selamat pagi cikgu...



ALOR SETAR: Murid yang dikatakan dipukul seorang guru di asrama sebuah sekolah agama rakyat di Jejawi, Perlis sehingga koma Khamis lalu, meninggal dunia di Hospital Sultanah Bahiyah di sini hari ini. Saiful Syazani Saiful Sopfidee, 7, disahkan meninggal dunia pada pukul 8.50 pagi tadi sejak dimasukkan ke hospital berkenaan Jumaat lalu. Mayatnya dikebumikan di Tanah Perkuburan Kampung Tok Paduka, Kangar petang tadi. Kejadian tersebut dilaporkan berlaku pada pukul 7 malam pada hari kejadian apabila seorang guru lelaki yang berumur 26 tahun dikatakan telah memukul kanak-kanak tersebut selama hampir dua jam sehingga dia pengsan. Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Perlis, Supt Nashir Ya berkata suspek yang juga Penyelia Asrama sekolah berkenaan telah ditahan pada pukul 10 malam tadi.


aku kehabisan kata...bukan kah cikgu itu mempertaruh kan jiwa dan raga demi mendidik anak bangsa?..kalau tak minat..kalau tak ikhlas..jangan lah minta kerja jadi cikgu...jangan calit rona dan noda pada pekrjaan mulia ini.. JANGAN..JANGAN..




yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

3 dah luah kan rasa:

Asmi Asmidar said...

Rasanya ni budak sekolah agama tu kan . . .mida tahu pagi tadi masa tengok MHI . . .kesian ouh dia , mungkin dah sampai ajal . tapi sampai mcm tue . dah la anak yatim . sedih je dengar . baru 7 tahun . . .

Asmi Asmidar Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » selamat pagi cikgu...

azahrohaizah said...

hai mida
lama tak singgah umah aunti..
macam majuk jer..

study caner?..try th best ya

Asmi Asmidar said...

hai aunty . .hee .takla bukan merajuk. .hee .singgah tu ada tapi tak sempat nak komen .sibuk dengan aktiviti sekolah sekarang ni baru la rasanya ada space sikit . .

study . .hee .bulan April ni mula la struggle sebab aktiviti sekolah dah dikurangkan .:) lega sikit .:)

Asmi Asmidar Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » selamat pagi cikgu...

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...