camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Thursday, April 21, 2011

jahat mata mu itu...

aku suka perhatikan orang, kalau cantik dimata aku ..aku akan pandang tanpa berkelip kadang sampai malu orang tu..dan kalau orang tu tak kena di mata aku, pun aku akan pandang juga tapi nasib baik aku komplen atau kutuk guna 'mata' saja..hahaaha
jangan tak tau, 'mata' aku lagi kuat mengutuk dari mulut aku tau...

yang selalu jadi 'bahan' kutukan mata aku ialah pakaian orang..ada orang jika kena gaya pemakaian nya, simple sesuai warna dengan kulit dan fizikal kelihatan sangat sweet..ada pulak tu terover lebih sangat..dah ler gebus, pakai sendat dan kaler macam hawii..make up cam nak buat dinner show walhal gi pasar jer pun..aduhhh

aku teringat mak aku cakap, rupa paras, warna kulit kita tak boleh tukar ( dulu lah, sekarang dah boler lerr mak oiii ) tapi perawakan dan pembawaan kita boleh tentukan ( cara orang tua yang takda asas feshion bercakap )...oh ya dah tengok gambar mak aku???

bunda ku dan cucunda nya yg tercenta

betul tu aku sangat setuju..takde paedah nya pakai baju mahal dan berjenama tapi pembawaan tak kena..jalan macam brutal, cakap terjerit2...or pakai jenama, emas besar gadang berlapis2 pastu dok mengumpat dan meninggi diri..hilang gojes jadi nampak cam jakun ada lerr..

lagi satu yang jadi bahan kutukan'mata' aku ialah orang yang berkira sangat bila nak beli barang...ni aku cakap bila beli barang kat pasar lah yo..xdo do orang beli barang kat SOGO leh tawar menawar...sementelah aku ni shopping kat pasar malam je so yang aku nampak ialah kerenah orang kat pasar lah...

ssetakat beli baju ke barang keperluan harian ker leh maap lagi..tapi kalau dah nak beli makanan pun berkira..aduhhh ini sangat tak patut pada aku..agak2 la weh barang mentah dah naik melambung sekarang ni..banyak mana lah untung peniaga makanan...

pada aku senang jer..kalau nak barang yang berkualiti, pastikaan masuk kekedai yang sepatut nya..naak barang baik dah tentu harga nya pun 'baaaeeek punya'..aku selalu nya belek dulu baju tu,yang utama kaler nya mesti kaler peberet aku, kaain nya mesti kain lembut tak perlu iron sbb aku xpandai meng iron baju..huh! baru feshion dia kena ke tak kena ngan ke gebussan body aku nih..then baru haarga..laallalaa aku bayar jer

kasut, handbag pun sama..yang penting kaler dan design yang sederhana dan rengkas..dah berapa kali adik beradik aku beli dr oversea aku pretending sukerrr..tapi haram tak pernah pakai..wakakaka terbocor rahsia..yang melaram sakan dgn barang2 aku tu wan nur syahifa lah...

nak makan pun sama..bayar jelah tak payah nak bertegang leher..sedap essok lusa datang laagi, tak sedap arini jelah ko nampak batang idung aku...yang penting kebersihan terjamin..aku sangat elegic dengan air mentah atau tak masak betul2..ermmm 3,4 hari lah aku berumah tangga dalam toilet!

moral: rambut sama hitam tapi hati lain2..apo nak di kato..
adiossss






yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

10 dah luah kan rasa:

Asmi Asmidar said...

Macam-macam orang ada aunty .Kadang-kadang pening tengok .hee . .Lain padang lain belalang . .hee .Mida setuju ngn aunty . .Mida kalau suka tengok cara org tu mida tengok banyak kali teliti jee tengoknyaa. .dalm hati memuji-muji ciptaan Allah . .
Kalau mcm mida suka yg simple2 jee . .yg sedap mata memandang .
apa-apa pun janji kita selesa kan .Mida pegang prinsip 'kecantikan datang dari dalam .kalau cantik dalam , yakin pada diri cantik la luar . .' :)

aunty sihat .?^^

Asmi Asmidar Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » jahat mata mu itu...

Shikin JD said...

Komen pix :

Da xtau mana nenek-emak-anak
Sume cam sebaya je Zah, awet muda gitu ! Hehehe......

Shikin JD Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » jahat mata mu itu...

fre da said...

hai salam.
nice blog.nice lagu.nice gaya penulisan...kunjungi saya pula..ok

fre da Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » jahat mata mu itu...

azahrohaizah said...

wah kita sama lah mida...
sehati sejiwa gitew..
ahaks

azahrohaizah said...

shikin...
hahaaha
nak 'menuntut' ilmu awet muda buleh jer...
tapi ada pengeras nya lah..
wakakaaka

azahrohaizah said...

hai fre da...
salam..

thanks sudi kunjungi blog yang ntah hapa2 ni...
insyaallah japlagi saya pi sana eh...
tunggggggggggggggggu

azahrohaizah said...

terima kasih sangat pada kome semua yang rajin singgah..

sesungguh nya kamu2 lah yang membuat semangat ku bertunas kembali...
yup kembali berjuang!!

Asmi Asmidar said...

sentiasa berjuang aunty .Mida pun terus berjuang jugak .:) jatuh bangun .lumrah . :)

Asmi Asmidar Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » jahat mata mu itu...

ain fathihah fhm said...

betul tu alah membeli menang memakai. tapi saya selalu je beli sepatu dan kasut murah2. sebab cepat rosak dan boleh la tukar2 selalu. haha

ain fathihah fhm Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » jahat mata mu itu...

azahrohaizah said...

hahaha ain..
tapi hang kalau beli baju beli hak besaq, sebableh pakai lama,
hang kan tak besaq2!

nanti dapat mengajaq skolah mana Ain?..hati2 jangan sampai anak murid ingat hang satu kelas dengan depa no..hehhe

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...