camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Friday, February 4, 2011

bunga2 chenta..


agak lama aku tak update blog..( ceh baru 4 hari dh kata lama )..agak bz juga dengan tugas seharian..ada banyak cerita hendak ku suara kan tapi bila sampai rumah mata dah kelat nak tekatup atau kadang bila idea mencurah2 'en brukband' macam lahanat!

hari ni selepas buat majlis sambutan Tahun Baru Cina di FMB untuk crew2 kapal, aku bergegas pulang ke kampung..sebab aku pun nak 'makan besar' dengan family aku gak..ahaks
iskhh tak ler..yang benar mengambil kesempatan cuti PH yang panjang ni mak aku buat kenduri tahlil arwah abah aku..abang dr johor dah sampai..adk ku yang di Terengganu pun dah sampai..hahaha orang Nilai yg sedekat kangkang kera tak sampai2 lagik?

sepetang bergelumang di dapur, ha sekarang aku ada kesempatan 'mengadap' en laptop..buka email..terkezuuut haku kerana ada 2 ( 2 sahaja tau ) email yang bertanya kan tentang entry ku gugur nya bunga chenta...wah bangga giler ada gak orang yang tertarik tentang kejayaan ku merapu...mereka bertanya macamana cara nya nak mengajar anak remaja berbicara tentang sex? adakah secara direct atau berkias?...errmmm aku dah jadi pakar motivasi ker??? pakar lah sangat!

ini adalah perbualan secara tak langsung antara ibu dan anak dara nya :-

ibu : iskhhh..iskhhh tak habis2 cerita buang anak skarang ni..ngeri lah nak bc surat khabar

anak : mengangkat muka tanda ambil perhatian

ibi : agak2 kakak lah apasal ha dorang buang bayi?

anak : sebab belum nikah..takut..malu..tak tau nak buat apa

ibu ; betul tu..tu sebab remaja kena berhati2 masa bercinta..jangan la sampai terlanjur..banyak sangat akibat buruk nya..

anak : tak kan nak jawab kut..kang kantoi...

ibu : kakak tau tak walau pun tanpa buat sex , org perempuan boleh pregnan?

anak : ye ker ma?? tekejut beruk ( beruk pun tak terkezut..dia wat dono jer..)

ibu : ..ha'ah

anak : cana tu leh jadik??

ibu : (selamba giler wat statemen ) masa beromen, orang lelaki suka gesel kan 'alat' dia kat tempat sulit perempuan, walaupun perempuan pakai penties, ( selalu nya penties nylon jarang dan berlubang2 halus ) tapi bila lelaki dah climax mengeluarkan air mani dan perempuan pun dah keluar kan 'telur '..kedua2 sperma tadi akan sedaya upaya bergabung dan berenang memasuki rahim!! dan dengan takdir Allah..kun..Fayakun..jadi! maka jadi lah satu keujudan...

anak :buntang mata tengok mama nya.. ( ha tau takut!)

ibu : mama tau anak mama ni budak baik..tau batas kan pergaulan..tau mana baik mana buruk dan tau jaga nama baik keluarga kan..sambil peluk dan cium anak dengan penuh kasih sayang..


Nota tumit : anak adalah anugerah Allah yang tak ternilai...corak kan lah ia samaada mau jadikan ia Yahudi, Nasrani atau ahli syurgawi!

mana lah awak pergi???



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

0 dah luah kan rasa:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...