camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Monday, November 22, 2010

venice di sg melaka...

jai, along dan bibik muda

emak, gomel dan syuib











ibu ku dan adik bungsu

Walau pun penat baru habis function di Nilai Spring, aku dan 2 hero yang hensem ini bergegas menuju ke Melaka.( peristiwa ini berlaku pada hari Sabtu bersamaan 20hb ) Ini kerana mak dan adik2 ku bercuti di sana.Almaklum pada hariraya haji tadi aku tidak balik kampung.
Sepanjang hari adik ku membawa 2 anak 'mat salleh' nya itu melawat tempat2 bersejarah.

hanya di malam hari saja aku dapat join diorang naik 'kapal cruize'..mak aii sungguh indah panorama di sepanjang perjalanan mengelilingi sg melaka ini..kalau lah hang tuah bersaudara masih hidup mungkin mereka pun speechlees macam aku gak kut..

Sepanjang tebing,deretan bangunan lama tapi dicat putih bersih,hotel2 budget yang pasti nya jadi kegemaran pelancong,meja kopitiam untuk mereka bersantai sambil menikmati keindahan panorama yang gemerlapan dengan lampu yang berwarna warni. Sungguh aku tertawan dengan kebersihan dan lukisan tangan di dinding bangunan, hampir keseluruhan dinding di lukis dengan cerita sejarah kesultanan melayu dulukala dan 5 Hang nya.



Tapi yang paling buat mulut ku ternganga ialah kecantikan perkampungan Kg Morten..Astaqfirullahhalaziiiim indah nya rumah2 mereka, sedondon dan sepesen,sewarna dan segaya!! yang membezakan hanya warna langsir dan banyak atau tiada bunga2an dalam pasu...Aduhhh tak boleh kah aku berlama2 di sini??..lupa kan kerja dan lupakan kesibukan dunia??

Yang pasti aku ingin datang dan datang lagi kesini..TAPI bak kata sahabat blogger ku :

Tiada yang lebih bermakna selain bersama dengan orang yang kita cintai huhuhuhu



p.s maaf lah semua gambar aku ambil dari google..haha ( sebab gambar dr hp ku kabur belaka..padan!!


p.s dah dapat gambar dah...ada byk lagi tapi malu sbb saya gumuk..huhu ( tgh on diet ni..hehe diet semulajadi...sengsara ...)



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

0 dah luah kan rasa:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...