camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Monday, November 15, 2010

Suatu ketika..


Aku pun tidak pasti dari mana asal nya minat ku pada sajak,puisi dan pantun mantun ni..mungkin kerana dari azali sifat ku lembab dan lembik ni kut..yelah nak harap bersukan, ceh jadi bahan ketawa jer..so di sekolah dulu dari sekolah rendah sampai kemenengah,aku aktif indoor saja..

Bab persatuan kesenian bagi lah kat aku..semua aku pulun..( tp menari dan menyanyi tiada dalam fakta ehhh )pertandingan sajak dan berbalas pantun,pertandingan pengarahan drama...aku suka..aku suka..hahah.

tapi dari kecil aku asyik sakit dan sakit..jadi aku tiada peluang untuk mengembangkan bakat ku..banyak sajak dan puisi yang ku tulis untuk diri sendiri, kemudian hilang entah kemana..biar lah..

ada sajak yang ku tulis atas rasa kecil hati yang amat sangat kepada seseorang..tapi sajak itu tak pernah pun siapa tahu,apa lagi yang empunya diri..ahaha

tapi malam ni rasa nak publish kat blok ni la pulak... ( ini cetusan rasa dulu..lamaaaa dulu..)

Siapa aku di hati mu?

Engkau laksana bulan
Tinggi di atas kayangan
Hatiku dah kau tawan
Hidupku tak keruan

Mengapa ku disiksa
Kenapa kita bersua
Berjumpa dan bercinta
Tetapi menderita

andai aku sandaran cuma
bias kenangan cinta luka
aku pun tahu rasa
tahu harga nilai nya setia

biar lah rahsia
aku pamit saja,membawa duka
masa adalah perawat luka
aku percaya pasti kan sembuh
jua...


p.s harap2 waris arwah Tan Sri P Ramlee tak marah kat aku kerana dah caca marba kan hasil seni dia...huhu..



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

0 dah luah kan rasa:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...