camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Sunday, November 21, 2010

senyuman meruntun kalbu...

kenapa aku pilih tajuk entry ini ye..heheh entah lah. ini semua gara2 aku berseliseh jalan dengan 'Aso' ( cina perempuan separuh umur ) di Giant sebentar tadi..waktu itu aku sedang berlenggang menolak troli menuju ke parking kereta.dari jauh aku lihat aso ni tersenyum, aku biasa saja..ahh mungkin ada kenalan dia di belakang aku kut..

tapi bila aku menoleh tiada siapa pun di belakang atau di sebelah ku..ermmm senyum ngan aku la ni..'macam biasa' bukan perkara pelik bila berselisih jalan, tak kira lah apa bangsa pun, pasti akan tersenyum dengan aku kerana wajah aku wajah 'semulajadi' tersenyum!!..dan aku dengan rela hati membalas nya..hahaha..kenapa? tak percaya?? Syukur alhamdulillah atas kurniaan Nya.

disini aku tertarik dengan artikel bicara dr Guangzhou oleh Azahar :

Senyuman itu penawar jiwa .juga satu sedekah yang membawa pahala kepada pemberi nya.Barangkali kerana senyum, saya tidak rasa berat menjalan kan tugas di sini yang masuk hari he-15.Ya, sudah separuh bulan saya berada di Guangzhou hinggakan bau orang tempatan dan luar seperti saya ini boleh di hidu dari jauh.

Yang memimpin saya untuk terus segar adalah senyuman manis dari wajah petugas sukarelawan muda belia ini yang majoriti nya adalah penuntut institut pengajian tinggi.

Saya tidak pasti samaada mereka diarahkan untuk senyum 24 jam, tetapi kesan nya cukup mendalam.Kepala yang berserabut dan badan yang kepenatan mengejar jadual kerja yang padat,hingga kadang2 boleh terlupa hari ini hari Khamis, Jumaat atau Sabtu, tiba2 hilang sekelip mata.

Hanya tiga gerakan saja di lakukan. Menyapa, merendah kan dagu dan kemudian tersenyum penuh sopan.Cukup untuk saya menamatkan hari2 di sini dengan hati kembang berbunga!.

So lihat betapa bermenafaat nya senyuman itu...susah sangat kahh?



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

0 dah luah kan rasa:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...