camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Friday, November 26, 2010

bersalah kah jika menjanda???...

setelah beberapa hari bertapa 'menikmati' kesakitan akibat jatuh terlentang di dapur..aku gagah kan juga hari ini untuk berlagak normal seperti biasa.

banyak lah kerja2 harian ku tergendala dan ada beberapa invoice yang belum bersign ( signature pengesahan )..no sign no money..hahaha. Hari ni aku berjumpa dgn Gee secratary Capt dato'******untuk minta signature Dato'.

Aku kenal Gee dah lama, dari Szb lagi..dari dia berdua sehingga kini dia solo.Yang aku nak cerita ialah perubahan penampilan Gee..dulu sebagai secratery penampilan Gee sangat up to date, walaupun menutup aurat..suka sangat aku tengok Gee bergaya.Dengan wajah yang kemerahan dan kulit yang putih mulus Gee sangat manis dan jelita.Dan Gee seorang yang peramah dan mudah tersenyum,mudah pula bertolak ansur!!..( sebab selalu cover line aku..hehehe )


Biar lah aku rahsia kan kenapa Gee berpisah dengan suami nya..kalau aku cerita kang aku naik marah..kang aku menyumpah2 pula 'jantan' kat cini, tak elok kan.
Sedih aku tengok Gee, hilang sudah penampilan yang dulu sangat menawan, yang tinggal kini wajah yang pucat tanpa make up dan baju kurung yang longgar..tudung pula labuh dan tidak berfashion. Itu lah gaya nya hari2 kini,tidak lagi berseluar dan blaus,tidak lagi berskirt labuh dan kebaya."kenapa sampai camni Gee..kok ya pun.." kata ku

Maka Gee pun membuka mulut..mencurah kan isi hati nya yang pedih dan sakit..meluah kan lahar sengsara yang terpendam! ya sudah jatuh di timpa tangga..sudah sakit di lukai pula..bukan siapa2 pun yang menambah sengsara Gee,tak lain tak bukan kaum sejenis sendiri juga!!.Tak kena batang hidung sendiri boleh la mengata, cuba lah letak diri kita kat tempat dia..apa yang dia rasa dan deritai..muhasabah lah diri.

Ini tidak,kalau dulu sangat baik dengan Gee,pergi kerja dengan ber 'car pool' sekarang banyak sangat alasan..itu lah ini lah..kalau dulu hendak kemana berkepit minta Gee teman kan shopping, kini berkepit dengan suami!..kalau dulu rajin menghantar juadah,kini masuk rumah tak keluar dah..malah terjerit2 memanggil suami masuk kalau berlama2 di garaj basuh kereta...
Tak cukup lagi, bila Gee berseluar atau berjeans..bergaya sedikit macam dulu..heboh lah mengumpat dan mengata di belakang..konon nya Gee kemaruk jantan!!!

Mencurah2 airmata Gee..seperti mencurah nya lahar Merapi.."sabar lah Gee..ini saja yang mampu aku ucap kan..jauh di sudut hati aku sangat memahami,aku jua turut merasai..
tiada kata,tiada suara..hanya memandang Gee penuh hiba..



p.s wanita ibarat mentimun dengan durian, bergolek kena di golek pun kena, bertahan derita, bercerai pun sengsara!!...aduhaiii



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

0 dah luah kan rasa:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...