camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Monday, November 8, 2010

buruk rupa, buruk pula budi bahasa....


aku benar nya bukan seorang yang cerewet..pada aku apa2 saja lah asal kan tidak memudarat kan.. penat lah nak stress tak tentu pasal ..( tp bab kerja ..AWAS!! sampai menangis budak aku kerja kan kalau aku tak puas hati )

Tapi arini aku bengang betul pasal customer servis kat pasaraya kat tempat aku nih..adalah staff nya yang kurang hajar sangat! ( ha kan..) memandang kan baju uniform yang dia pakai dan waktu itu dia sedang menyusun barangan di rak, jadi aku pun cakap lah macam ni kat dia ( yang membelakang kan aku,yelah tengah susun barang kan) dik kat mana tempat sambal sos komomo?..diam..dik sambal instant komomo..dah cari kat rak sana, takde lah..diam lagi..


hello dik!..kali ni dia menoleh dengan jelingan tajam..mak aii macam nak jatuh jantung aku..apa aku bersalah kah dengan bertanya begitu??..bukan kah dia pekerja dan wajib dia melayan pelanggan waima sedang sibuk sekali pun..apa salah nya kalau dia cakap, kat sana kak atau kejap ye saya sibuk lagi atau apa2 jelah atau senyum pun takpe kan..

Bengkek nya hati aku, tapi aku bersabar jelah..aku pun merayap2 lah cari sendiri..akhir nya jumpa juga.

Setelah selesai membeli barang,aku pun ke kaunter untuk membayar..LAAAAA minah ni lagi!..sekarang dia casier la pulak..agak nya tak cukup staff kut jadi semua staff 3in 1..satu orang buat 2,3 kerja maka itu lah sebab nya kut diorang bad mood..

bila tiba giliran aku,aku susun barang dan senyum..ermmm malang senyum tak berbalas.Dah memang hari ni hari aku agak nya, bila ada barang yang takda tanda harga, budak ni dengan kasar cakap kat aku, "ni takda harga,kena ambil tag dia.."apa? aku tanya..( untuk pengetahuan korang, aku memang agak pekak..heheh hari2 tercemar dengan bunyi deruman kapal terbang yang kuat tu agak nya aku jadi macam ni! )

Nak tau apa budak ni buat kat aku??..dia baling benda tu dan cakap, pergi ambil yang lain,ni takde tag harga!! ..aku punya lah terkejut..dan aku cakap takpe lah saya tak jadi beli.. selesai dapat resit dan baki duit aku pandang tepat kat mata dia.."Dik sungguh pun rupa buruk,tapi kalau budi bahasa elok,akan lebih cantik dari bidadari tau, kata ku tegas..berubah muka budak tu..haha aku pun blah!!

aku bukan nak mengata..sungguh!! aku selalu mengingat kan diri sendiri bahawasanya kita adalah sama di sisi Tuhan..cantik kah buruk kah,miskin kah kaya kah yang membezakan adalah ketaqwaan kita. Tapi kenapa aku cakap kat budak ni macam tu? yalah memang muka dia cacat sikit sebab ada kesan sumbing yang telah di jahit,tapi kalau lah dia rajin senyum dan berbudi bahasa dah tentu dia akan cantik di hati kita kan?



p.s sejuk lah perut ibu yang mengandung kan anak yang cantik rupa,cantik pula budi bahasa..molek pekerti mulia pula zahir batin nya!!

aku..aduhhh sakit nya hati..sakit nya rindu...



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

0 dah luah kan rasa:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...