camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Monday, October 3, 2011

rabun malam/silau...

macam ni lah pemandangan aku bila malam...semua nampak kembang dan banyak...walaupun jalan tu dah beribu ribu kali aku lalu tapi bila malam hari dia jadi asing dan aneh pada pemandangan aku...oleh itu aku akan fikir banyak kali kalau nak memandu di malam hari...kalau betul betul perlu dan mustahak baru lah aku tawakkal...tapi tak ramai yang tahu masaalah aku ni, kalau tahu pun boss aku dulu buat buat tak tahu...hukhuk...

nih kat sini jadi masaalah besar bila malam..hoho..ada kah...
simpang umah sendiri pun aku leh sesat....yang jadi trademark ialah keta wira merah ku itu!..jika ada yang alih atau park dia kat dalam...ermmmm mesti aku terlajak dulu dan melilau cari mana rumah aku ni...apasal rasa jauh sangat!!...gila!!


sangat beruntung atau bersyukur lah pada sesiapa yang mempunyai mata yang baik penglihatan nya. walaupun mata itu sepet atau juling atau terjojol bentuk nya itu sudah cukup baik! jangan merungut sebab mata tak cantik atau segalak mata Heliza Af5..

mata aku ni dah la sepet rabun lak tu...bila rabun amat sinonom dengan sakit kepala...cukup jer tempoh, macam tau tau jer dia nak tukar spec baru atau tambah power lagi...huh bukan nya murah lak tu sebab mata aku ni kerabunan nya di burukkan lagi oleh silau yang tinggi..
bila kita ada rabun silau dah tentu tentu nya kita jadi rabun malam..sebab orang yang rabun silau ni dia alah dengan cahaya...so jangan harap lah dapat memandu di malam hari tanpa ada masaalah kan...

bagi yang rajin baca blog aku ni..( heheeh kalau ada lah..rasa nya ada kut...pelisss aku tak nak syok sendiri..heeh ) mungkin korang ada terbaca entry yang aku kerja sampai jauh malam atau keluar subuh sepie kan?...ha kalau dah gitu caner gaya nya aku memandu?

heheeh jangan gelak kalau aku bagi tau yang aku akan pusing roundabout 2, 3 kali baru aku dapat simpang yang betul!...sumpah aku tak tipu...aku xnampak bonggol atau bumper..aku langgar lopak dan berbagai2 lagi..

selalu nya kalau kerja malam, aku ada pekerja yang ikut aku..so dia ni lah yang akan bagi tau kiri, atau kanan atau ada bumper..( selalu dh langgar dan melambung baru dia cakap ada bonggol!..paaaaang bagi sedasss )

pernah dulu waktu nak balik kerja pukul 8.30 malam dan jarak rumah aku dgn KLIA 15 minit saja, di sebab kan hujan renyai menambah kan kerabunan aku, maka aku salah ambil simpang di roundabout, sepatut nya aku ke arah jam12 Banting Nilai, tapi aku terambil jam 9 arah Kuala Lumpur!...huhu sendiri mau ingat lah aku perasan bila dah dekat tol....siot..dah aku hanya berani bawak 40 k/j saja sebab sangat tak nampak...so sampai rumah dekat pukul 10!! kebangangngan kan!!...

p/s entry ini ku tulis kerana tadi aku dah lalui 2, 3 kali roundabout baru aku dapat simpang yang betul ke Nilai Spring...ermmmm syukur aku masih boleh melihat dan tidak buta kan?




yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

1 dah luah kan rasa:

Black said...

Silau mata + rabun malam?
cuba produk Yoli Alkalete dan Yoli Truth..
ada testimoni rabuh + silau malam..
3 4 hari je, alhamdulillah... dah boleh drive malam..

Black Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » rabun malam/silau...

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...