camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Tuesday, October 11, 2011

satu nyawa dalam jiwa...



wahai papa...
dengan cinta, papa lepas kan aku ke dalam rahim ibu
dengan cinta aku memburu kembar ku..
dengan cinta berkejaran kami menuju
ketempat kediaman baru
yang nyaman yang syahdu

wahai papa..
betapa ibu membawa ku setiap waktu
tanpa jemu
melayan kerenah ku
menendang, membalik tak menentu
pernah kah papa bantu ibu?
atau setidak tidak nya ambil tahu

ibu bekerja di pejabat membawa ku
pulang kerumah juga begitu
memasak berkemas membasuh baju
aku tetap di situ...

bu...berat kah aku?



Ya Allah begini kah pengorbanan ibu...


ps setelah berhempas pulas sembilan bulan sepuluh hari, bertarung nyawa demi satu nyawa..aku percaya semua IBU mahu kan yang terbaik buat belahan jiwa nya itu..setiap ibu mendoakan biar nyawa kedua nya itu menjadi insan soleh dan solehah..insan yang meletakkan ayah ibu di tempat teratas..

tiada ibu yang tergamak menghasut atau mendidik anak agar membenci ayah kandung nya sendiri..tapi kita harus ingat bahawa pendidikan awal bermula dari rumah..kita adalah cikgu pertama mereka...mereka memerhati dan mereka mencontohi...

ingat..mereka lahir putih bersih..kita lah mencorak mereka samaada mahu menjadi Yahudi , Nesrani atau ahli Syurgawi!!....

my beautiful princess...thank you so much to be my twinkle twinkle little star..to be a very good daughter.. be strong sayang..insyaallah kita akan baik baik saja..



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

0 dah luah kan rasa:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...