camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Wednesday, August 18, 2010

penat puasa ye...meh gelak kan aku meh..hahaaha

Hmmm..semalam aku buka puasa di opis ( opis tu opis kat umah boss lah )..biasa lah boss suka mendera staff..Awal2 'simpan kerja', dah petang baru nak tunjuk belang itu tak kena ini tak betul..kesudah nya jam hampir maghrib!!..terpaksa lah buka beramai2 di rumah dia..( aku rasa ini adalah rancangan jahat dia supaya dia tidak buka puasa sorang2 kan? )

Lepas semayang maghrib,aku buru2 balik,cadang nak singgah Mydin sebab barang dapur dan keperluan peribadi banyak dah habis..Alamak parking depan pintu masuk Mydin penuh la pulak,terpaksa pusing dan park kat bahagian bawah..

Turun dari keta perkara pertama yang aku kasi ingat kan pala otak aku ialah tutup lampu!..( aku ni selalu lupa tutup lampu tau,seharian lah on dan bateri pun kong!!..hahaha)
lepas tu baru teraba2 cari dan pakai kasut..ala biasa la orang pompuan simpan kasut dalam keta berbagai jenis dan warna..senang bila emegency! kemudian baru lah dengan blurr nya aku berjalan kearah pasaraya Mydin yang tak berapa nak besar tu..sebab parking kat bawah,tentu lah kena naik tangga kat medan selera kat situ kan,yang aneh nya beberapa couple yang berselisih jalan ngan aku pandang dan senyum2..dan couple yang makan kat situ pun tersenyum2 juga..eleh aku dah lali bila orang senyum kat aku sebab muka aku ni muka 'senyum' tau! ahaks..(susah nak ubat orang yang sejak azali perasan nih!..)

Aku ada perasan lah yang 'rasa jalan' aku agak lain..sebab kasut kah atau?..tapi aku malas nak periksa kaki!..ni lagi satu penyakit malas aku, malas nak berfikir! eh aku pernah malas nak u'uk tau..malas nak berak lah!..ada ka??

Dengan 'rasa' jalan yang agak lain aku pun naik ketingkat atas dulu untuk cari barangan perempuan.. cari dan cari aku pun turun..masa turun tangga ni aku pandang step, bawah sebab aku ni banyak kali jatuh tangga ntah sebab apa..jadi aku serik!..
Dan owh..OHH TIDAK..NAMPAK APA YANG AKU NAMPAK?..makkk!! aku pakai kasut lain sebelah!! Ya rabbi berlainan jenis dan warna lak tu..kaki kanan pakai kasut yang bertumit 1" berwarna hitam,dan yang kiri pakai seliper or sandal yg tak bertumit berwarna putih!!!

Yang pertama aku buat ialah pandang kiri kanan ..ada tak jiran atau orang yang kenal aku?..oh takda , selamat..yang kedua cane nak hadap orang kat bawah lak,banyak barang tak cari lagi ni..Masa ni aku pandai lak guna otak nak berfikir..aku terhendap2 lah macam pencuri masuk celah2 rak barang menuju ke rak kasut..ye aku beli lagi satu kasut dan pakai kat situ juga!! hehe..promoter yang baik hati tapi 'simpan ketawa dalam perut' itu pun letak tag harga kat kasut lama aku...

Ermm nak cerita ke tak aar kat orang2 kat umah eh??..takpayah la kan..penat dah aku gelak kat diri sendiri sepanjang jalan balik tadi!!...


p.s moral of de story is :jangan abaikan 'rasa' anda..harharhar ..gelak lahh..mak tak kesah nyah!!

p.s lagi..aku malas nak upload gambar kasut tuh ..tragis!



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

0 dah luah kan rasa:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...