camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Tuesday, August 24, 2010

aku semakin takut dengan diri sendiri!!....


dalam bilik ni aku tinggal sorang2..sume dah keluar dengan tugas masing2..aku takde kerja,dari tadi dok main tenet sampai dah juling mata...Boss dah 10x call..blablabla..iskh dengki ke hape...
Bila fikir kan boss aku rasa beruntung juga kerja lama dengan dia ..ialah dah lebih 12 tahun kerja dengan majikan yang sama..majikan yang dah faham akan hasil kerja aku..majikan yang dah faham di mana kelemahan dan kelebihan aku dan yang penting kami dah macam satu keluarga..
bila mana aku di landa musibah,aku rasa beruntung kerana majikan memahami..diorang layan jer otak aku yang selalu tak betul ni..kadang2 ada kerja penting yang aku buat silap,kesian boss aku yang kena jawab..

aku pun semakin takut dengan diri sendiri sekarang ..selalu sangat apa yang ku buat bertentangan dengan apa yang ku fikir..selalu sangat aku lupa..selalu sangat aku cuai sekarang ni..apa nak jadi?

dan kesilapan dan kecuaian aku kadang2 menyusah kan orang lain!!( tapi mujur lah agak nya aku ada sifat yang lain,yg sentisasa ringan tangan untuk menolong orang,dan tidak pernah kata tidak bila di beri tugas waima waktu dan masa amat lah tidak logik bagi seorang perempuan! dan agak nya aku selalu mengalah dan tidak banyak songeh..maka mereka dengan rela memaaf kan aku..hukhukhuk )

kenapa akhir2 ni aku jadi macam ni..bagaimana kalau aku betul2 hilang ingatan? naauzubillah..mintak simpang..aku ada banyak tanggung jawab yang terpaksa ku pikul berseorangan..even paip bocor pun aku terpaksa baiki sendiri..sakit pening lagi lah sendiri mau ingat!
kadang2 aku rasa sedih sangat bila ada kejadian yang seorang perempuan tak boleh 'buat'..misal nya bila tayar kereta pancit waktu tengah malam di tepi jalan yang sunyi..nak call sapa minta bantuan??
baru minggu lepas terjadi..jam menunjuk kan angka 11 malam..aku menuju ke Hangar Klia melalui jalan terminal Lcct..sapa yang pernah lalu jalan tu tentu tahu bagaimana situasi nya..gelap dan dikiri kanan hanya kebun kelapa sawit..
hampir setengah jam aku duduk termenung berfikir dan fikir..akhir nya kereta peronda polis jadi penyelamat..! apa perbualan aku dengan polis tu biar lah off record..hehe dah tentu dia tanya...why?

di bulan yang mulia ni aku harap aku dapat menghilangkan kesedihan aku,..kekecewaan ..dan aku dapat hidup tenang..agar aku dapat berfikir dengan baik seperti sediakala..

dapat berfikir dengan baik pun sudah cukup bagus!! supaya tidak lah orang kata aku 'bodoh'..



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

2 dah luah kan rasa:

joegrimjow said...

nak jadi cerdik senang je
jangan jadi bodoh
;)

joegrimjow Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » aku semakin takut dengan diri sendiri!!....

azahrohaizah said...

aduss joe..makan dalam ayat mu itu...ahakss..
thanks ye sudi singgah ke teratak ku yang ntah hapa2 ni..tidak se GAH istana mu yang gilang gemilang itu..

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...