camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Thursday, August 12, 2010

dugaan hari pertama berpuasa...


Semalam aku ada di bazar ramadan Paroi..seronok melihat gelagat usahawan setahun sekali ni..begitu juga dgn para pengunjung nya..bagai negara kita ni tidak pernah di himpit masaalah inflasi rasa nya.Apa tak nya, ditangan masing2 penuh dgn bungkusan makanan..dalam hati aku, macam habis!! ( dah buat dosa kering dah..huh! )

dalam dok berputar2 dgn boss, madam dan rose,tiba2 aku berlaga bahu dgn seseorang..serentak kami minta maaf..eh macam kenal!..la rupa nya kawan lama masa sekolah dulu..satu dorm tu..selang dua katil jer..setelah berbasa basi tinggal mana?,kerja mana?, anak dah berapa?, tiba2 dia bagi aku soalan bonos!! I dengar u dah $&%#...mak ai terkedu aku..aku tersenyum pahit jer..ingat kan ada kata2 semangat rupa nya?..tak sangka ye u yang dulu jadi rebutan, nasib u jadi gini ......... aku hanya mampu jawab..apa nak buat ajal maut,jodoh di tangan Tuhan.

melihat muka aku yg dah mendung bagai musim tengkujuh,rose cepat tarik tangan aku, jum cari makanan,kang abes kang..setelah bersalam, pun tak abes lagi..sempat lagi ada ayat beracun..takut I..orang cantik pun kena..mesti ada yang tak kena dengan u ni..

Aku rasa dah kenyang la rose..petang esok baru buka posa pun rasa nya aku tahan lagi nih!..rose hanya senyum..tekak aku yang tadi kering dah basah dek airmata yang aku tahan, perut yang tadi berkeroncong dah berisi dengan kepahitan yang aku telan..

kenapa ye manusia ni seakan suka dengan nasib malang orang lain?..memang kita tidak dapat membantu,tapi bantu lah dengan memahami, sekurang kurang nya tidak menyakiti hati!..kan?
aku pun kadang jahat mulut gak bila aku tak puas hati, tapi tak da la sampai tak tahu jaga hati orang,jaga aib orang..

errmm berapa lah agak nya tinggal markah pahala aku semalam ye..hanya Dia lah yang Maha Adil!!



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

0 dah luah kan rasa:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...