camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Monday, December 6, 2010

tiba tiba rindu...sangat kat mak!!

cuba perhati baik2...sama tak rupa aku ngan mak?...

orang kata, kalau anak perempuan iras wajah mak dia..panas! macam tu jugak kalau anak lelaki seiras dengan wajah ayah dia...tak ngamm asyik nak gadoh jer..betul ker??

tapi aku tak caya..aku ngan mak sangat rapat..kami leh borak macam kawan lama yang dah lama tak jumpa..leh gelak terkikik2 bila aku cerita meraban..dan mak akan jadi sumber CNI atau meng update berita terkini..almaklum aku ni bergaul lah sangat dengan kaum kerabat dan orang kampung kan!..haha

yang pelik walau wajah seiras, aku tidak mewarisi sifat2 mulia mak aku, seperti :-

* mak tak pandai atau tidak mudah marah..( aku?...ermmm )

* mak tidak pandai mencarut bila marah.. ( aku?..ermm macam dah pandai..hehheh )

* mak tidak pandai menjerit atau menengking2 bila marah? ( aku?...ermm kalau dah marah staff hilang ayu..wakakaka )

* mak sangat penyabar dan tabah .. ( aku?...ermm sangat rapuh..adeh..)

* mak bangun setiap sepertiga malam untuk tahajjud.. ( aku? ... ermm ikut mood..pang sedas! bertuah punya anak )

tapi...tapi..aku pernah 'perang dingin' ngan mak di sebab kan 'peristiwa' itu...mak!! ampun kan orang mak..orang tak niat nak buat macam tu..tapi mak tau kan anak mak ni ..mak faham sangat kan zuriat yang mak kandung 9 bulan 10 hari ni..darah dan daging dalam tubuh ni adalah darah dan daging mak..jantung yang berdenyut dan udara yang di hirup adalah kerana pengorbanan mak...sampai mati pun dan hidup semula tak kan terbalas semua itu...

mak orang mintak ampun..orang mintak ampun dari hujung kaki sampai lah ke hujung rambut...
orang rindu sangat nak macam dulu..mak doa kan hati orang yang keras macam kristal nih rapuh dan berderai ye mak...

mak..



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

0 dah luah kan rasa:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...