camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Thursday, December 9, 2010

aku sentiasa 'terluka'...




semenjak dua menjak terjerumus kedalam bisnes masakan nih ( catering ) aku rajin 'mengacau' orang2 yang sedang sibuk memasak di dapur...kalau kerja2 wajib ku sudah beres, aku tolong mengopek bawang atau memotong sayur..tapi masaalah nya aku tetap aku..asal aku pegang pisau jer, aku akan terluka..asal aku tolong menggoreng, minyak panas suka2 hati melompat atas aku!...sungguh aku tak tipu!


jujur aku cakap, dulu aku tak pandai masak..'zaman' yang sepatut nya aku belajar masak aku asyik sakit jer, maka mak menatang aku bagai minyak yang penuh, aku tak pernah masuk dapur..huhu
mujur sekarang makju ( chief dr sabahan) rajin dan sabar melayan kerenah aku sehingga kini aku lebih pakar memasak satu dua jenis masakan lebih dari dia..haha


makju : haijah ..(haizah ) bikin apa masuk dapuuuur..


aku : nak tolong, dah lambat nih

makju : ndak payah tolong..bukan lagi cepat..lagi lambat adalah,..nanti luka lah, percik minyak lah.. blablabla..maklu membebel



aku : alah makju ni...tgk orang pakar kopek kentang...cepat haa


aku :...........makjuuuuu...handyplast ada tak?:...waaaaaa






p.s sering tertanya2..kenapa ye aku asyik terluka??



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

0 dah luah kan rasa:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...