camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Thursday, December 2, 2010

bila yuna sudah bersifat kemanusiaan....

selalu kita dengar manusia sekarang sudah bersifat keji..sifat kebinatangan...tak perlu lah ku ulas, buang karan jer..heheh
yang aku nak cerita ialah sifat kemanusian pada kucing2 ku plak..iskhhh sungguh aku susah hati!
kenapa kah jadi begini?? aku tidak pernah mengajar malah tidak pernah menunjukkan contoh yang tidak baik..kenapa yuna? ..kenapa??..

Sifat2 kemanusiaan yuna dan di contohi anak2 nya:-

1.Makan memilih - hendak makan whiskas jer..jangan harap nak makan ikan biasa,ikan rebus waima ikan goreng!..nasi? jangan harap..pandang pun tak ndak!..apa diorang ingat dorang 'matsaleh'?? ..mahal nak mampus tau tak!

2.Makan ikut time -7am bekfas..dah tentu 2 paket whiskas berharga rm1.50 satu untuk 5 heko tuh..tengahari kul 1 dan malam kul 8..kalau tak, hrmmm hadap lah bunyik bunyian yang memang enak sangat di dengar..nak jer aku bersikap kebinatangan dengan mencekik satu, satu..eh sekor, sekor!

3.Pentingkan diri sendiri, tak mau share!..mak ngan anak pun tak mau ngalah ngko!

4.Tidak lagi hormat kan kawan2..pernah aku tgk ada kucing lain cuba2 nak tumpang makan sekali..huh yuna punya riuh dan kecoh..hamboi sampai serak sora dia mengiau..menghalau la tuh..tak sadar diri aku yang bagi makan!..heh

5. Yuna 'setia' - hehe yang ni aku suka!..yuna setia menunggu somi dia setiap senja di depan pintu..( tidak berminat pada jantan lain! ) tp somi dia seperti manusia lain, lepas bunting kan dia tak pernah tunjuk muka lagi dah..haha padan!! serah diri lagi!..








p.s aku kompius sekarang,.. adakah manusia yang bertopengkan binatang atau binatang yang bertopengkan manusia??...sila lah jawab..



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

0 dah luah kan rasa:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...