camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Tuesday, April 3, 2012

Kembara menjadi 'tetamu'..sungguh aku mati kata...

Salam...bersawang rasa nya rumah ku ini...adakah tetamu yg singgah?..maaf lah aku takder kat rumah sbb memenuhi 'undangan'...ada yang minta aku update pengalaman sepanjang perjalanan ku di 'sana'..
aku sebenar nya mati kata..xtau menggambarkan macamana indah nya...sungguhhhhhh

ini ialah perkarangan Mesjid Nabawi yg sangat indah..lihat payung yg cantik tu, ia akan terbuka secara automatik pada pukul 7 pagi dan tertutup pada pukul 7 ptg..

ini aku dan salah seorang dr jemaah yang ikut rombongan, dia ni warga Thailand..tp kemesraan kami membuat kan kami rasa dh kenal bertahun lama nya..gambar di ambil di atas Bukit Jabbal Rahmah, disini lah pertemuan Nabi Adam Alaihissalam dengan isteri kesayangan nya Siti Hawa setelah terpisah kerana menerima hukuman dr Allah hingga tersingkir dr syurga..maka nya di sini ada lah tempat mustajab untuk berdoa bg jodoh yg berkekalan dn jika belum mendapat jodoh, kata nya insyaallah jodoh akan tiba setelah berdoa disini..wallahualam..heehe aku tak minta  apa, pertama yg terlintas di fikiran ialah mendoa kan kebahagiaan insan2 yg aku sayangi, agar mereka dn pasangan akan bahagia berkekalan hingga ke akhir nyawa...
kepada Mr S dn S dan S..doaku disini untuk kamu2..untuk diri ku?...ermmm andai masih ada cinta biar yg membawa ku ke syurga...insyaallah

aku di depan Kaabah setelah tawaf tujuh keliling...matahari di ubun2 kepala tidak terasa panas nya...ramai nya umat manusia terasa diri hanya bersendirian bersama Sang Pencipta..riuh nya suasana, tidak ku dengari..hanya ada bicara hati minta di ampuni segala dosa..juga persembahan jiwa dan raga atas kesudian Nya menjemput insan naif dan daif ini...aku yg merasa amat berdosa pada Mu...masih pantas kah ku mendampingi Mu..Ya Allah Ya Rahman...benar Maha Pengasih!!!

adik2 dan ibu tersayang, berlatar belakang kan mesjidil haram...nun tidak kelihatan ialah menara jam terbesar di dunia..nanti aku upload gambar lagi..

begini lah indah nya Kiblat yang kita sembah 5x sehari...maaf lah aku tak dapat menyusun kata...

aku akan cuba meng update dan upload gambar lagi dan lagi..sesungguh nya tiada kata2 untuk di gambar kan perasaan ini..mudah2an aku akan pulih dan waras dan dapat menulis tentang perjalanan ku yang panjang
sebelum aku sampai menjadi "tetamu' Nya..tunggguuuu ye



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

0 dah luah kan rasa:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...