camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Wednesday, April 4, 2012

kembara Part 1...Bangkok

okkkk aku masih berasa seperti dalam mimpi caner aku boleh memijak kan kaki ku ke tanah haram...seperti yg korang tau keadaan ekonomi ku yg sangat 'menyeram'kan..nak bayar bil2 rumah pun aku terketar2 ini kan pulak nak belayar jauh dgn tambang dan kos yang bukan murah, tp kuasa Allah siapa yang tahu..tapi bila di 'jemput' tidak semudah itu pula perjalanan nya...ntah bagaimana mula aku pun kurang pasti caner adik aku ni leh terikut agen dari Thailand ni..( sebenar nya sheikh ni bekas menantu pada kakak sepupu aku ) so dr sini lah mula nya segala cerita..di pendik kan cerita perjalanan kami bermula dari LCCT ke Bangkok..tiba di Bangkok kami tersadai selama 2 hari 2 malam..kemudian Bangkok ke Jeddah naik Air  India malang nya tersadai lagi kat India..so biar aku story part by part ok... tapi penceritaan biar lah photo2 yg ku ambil yg mengambil alih jalan cerita..ok kut?

ini ialah balai berlepas lapangan terbang Suvarnabhumi Bangkok...memang memukau pemandangan, dan sebagai pusat pelancongan yang terkenal di dunia kesibukan lapngan terbang ini aku rasa berganda dgn lapangan terbang kita...tapi kecekapan para petugas nya membuat kan semua nya berjalan lancar..

  • adik bongsu ku, mak dan maklong..

hotel yang kami menginap di Bangkok...sampai di sini lebih kurang jam 1 pagi waktu Bangkok..aku apalagi memang la bengkok..mereka keluar dinner, aku mmg tak berdaya...gasak la haiii..sampai pagi aku mengerang sakit kepala dan sakit badan..

pagi mereka keluar mencari sarapan di sekitar bandar Bangkok...keadaan nya memang la daif..macam pekan kecil di tanjung Karang jer...untuk menyeberang mereka mengguna kan pengangkutan yang seperti di dalam gambar ini..

dan di kendali kan mengguna kan tenaga manusia dengan bayaran 20sen..

makan besar di apa ke nama tempat ikan bakar ni..susah benar nak eja apalagi nak sebut...memang tak payah cerita la punya sedapppp ...

fuhhhhh yummmy kerapu masak stimmm, tomyam seafood, ayam percik pulut tanak..murah wehhhh 4 ekor ikan stim seberat lebih 2kg..dan lain2 makanan order sesedap anak tekak menyebut, melantak 12 orang..bil baru rm200 saja!!!

ikan stim semasa baru sampai atas meja dan belum di serang oleh pirana...

tinggal ini sajaaaaaaaa....


LRT..heheh

Tuan sheikh merangkap tauke durian...sian dia kena buli ngan aku...

sempat shoping di mall


nanti aku sambung part 2, di India pulak ye...adiosss



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

4 dah luah kan rasa:

Shikin JD said...

Amboooiii, ni sudah kira serampang 2 mata

Eh! lupa lak...assalam Azah
Selamat kembali ke tanahair
Baru la kali ni sonok baca blog Azah
Mayb sbb pengalaman sendiri
Kalo slalu tu asyik kopipes & sendu2 je kan?

Beruntung Azah dpt menjadi tetamuNya
Sume ni adalah rezeki drNya & dgn izinNya
Walau canner pon masalah yg kite hadapi

Berdoa agar kite pon akan jd tetamuNya satu hari nanti, insyaallah...amin
selagi dgn izinNya, ttp jd tetamu Allah

Shikin JD Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » kembara Part 1...Bangkok

azahrohaizah said...

Wsalam Kikin...
ermm begitu lah Allah mengatur kehidupan...
ye kita semua pasti akan menjadi tetamu Nya juga suatu hari nanti selagi ada keinginan...

Insyaallah

shidasanmil said...

wahh sedapnyeee..kat mana la tu yerr....

shidasanmil Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » kembara Part 1...Bangkok

azahrohaizah said...

Salam Cenetos
sorry aunty lambat reply
ni kat Bangkok sebelum kami berlepas ke Mekah

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...