camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Sunday, October 24, 2010

yuna dan keletah anak2 nya..

ni gambar yuna masa anak dara..cute lagi..sekarang dah boyot gelebeh..hehheh..tak selera nak tengok! auwtch!!


ingat lagi yuna?..kucing ku yang dulu hamil..sekarang dah bersalin..5 ekor anak yang comel gilerrr...
ni c tomot yang xdulik alam keliling..kiamat ke,bom hiroshima meletop ker..dia tidorrrr jer...

ni 4 heko lagi yang asyik kebulur....kesian yuna..'&*%^)' nya sampai dah lanjut asik di nyonyot dek baby2 nya..haha


aku benar nya ada sejarah pasal kucing ni..percaya tak yang dulu aku takut tahap gaban dengan kucing!.tanya lah ahli keluarga ku,kawan2 dan sapa jer yang mengenali ku..aku pernah naik sampai atas meja makan dek di acah dengan anak kucing oleh anak buah ku yang nakal..aku pernah menjerit tak hengat bila tengah makan kat gerai tiba2 ada ekor kucing 'menyelinap' dalam kain ku...ohhh malu nya masa tu bila semua mata tertumpu pada ku..aku memang takut,takut sangat..kadang sebab nak jaga hati tuan rumah,meremang2 bulu roma ku menahan takut!..

Dan yang paling tragis ialah bila aku sampai putus chenta sebab kucing!!..hahaha

Cerita nya macam ni..dulu masa aku form5, aku bercinta monyet..heehhe (bukan kucing ) dgn mamat ni..dia tua 3 tahun dr aku..kami bercintan cintun start dr aku form3 lagi.. ( masa aku form5, dia dh belajar di kolej Singapore ) oleh kerana aruwah abah ku askar,ofcoz dia sgt garang..aku dan adk2 perempuan ku jangan harap nak dapat bebas berpeleseran macam remaja lain..nak kemana2 mesti dgn mak kecuali nak ke sekolah lerr...aku masih ingat dulu pertama kali tgk wayang cerita menanti hari esok, pergi ber3..haha aku ,mak dan abah!!! cehhh..

So caner aku nak bercinta eh...errm kami berutus surat saja..bila posmen datang,macam boypren ku yang datang..rasa nak peluk2 jer posmen tuh..gatai nyaaa..nasib baik boypern aku ni anak angkat juga kepada keluarga angkat abah ku..so di sini lah peluang nya dating..huhu...

Ehhh bila nak citer pasal kucing ni???..ohya.masa raya ke3 tahun tak leh sebut,aku di undang dek bakal mak mertua ku, cewahhh beraya dengan diorang..aku pun tersangatlah happy..almaklum pestaim nak jumpa 'bakal'...siap pakai kebaya belah tengah lagi!!..dulu pakai seksi siot..takda cover rambut tu...
bila dah sampai depan rumah aku pun turun dulu dr kereta dan menonong ke pintu yang dah sedia terbuka, ( bypren ku ntah apa di buat nya ) aku pun bagi salam..yang pertama tak berjawab, salam kedua yang agak kuat di sambut dengan salam dari dalam dan seirng dengan itu ada kelibat perempuan separuh umur dan 5,6 ekor kucing yang meluru keluar!!!

Makkkkkk punya lah aku terkejut dan takut,aku panik dan rasa nak pitam..apa lagi aku pun meluru MASUK SEMULA KE DALAM KERETA!!aku dah tak nak keluar lagi dah...puas di pujuk...dan percintaan berakhir di situ kerana kata boypren ku..nak terima dia kena lah terima keluarga nya sekali..ye sekali dengan kucing2 nya..hahaha..bukan aku tak sayang,tapi perasaan takut ku bukan di buat2...so pasrah je lah takda jodoh..huhu


Tapi..tahun berganti tahun,musm pun berubah..agak nya begitu lah hati ku..keletah yuna kucing buangan, sangat menyentuh hati ku..masa dia baby, dia sangat "beradab' ..tidur di balconi di celah pasu bunga, akan masuk dan bermain2 di dalam rumah dengan sopan..tidak mencuri lauk..bila aku ambil kunci dan nak tutup grill,dia akan berlari2 keluar..( tahu diri yang dia tidak boleh tdur dalam rumah orang)..pernah aku main2 kan dia dengan goncang2 kunci dan nak tutop grill,dia akan terkucel2 lari keluar,bila aku tak jadi tutup dia masuk semula,.alalala cute nya..so aku pun jatuh hati dan kata..okay yuna leh tinggal dlm rumah ni tapi jgn buang bahan dalam rumah ok?..macam faham,dia pun patuh sangat..bila aku bagi freskies dalam mangkuk, aku suruh dia makan dlm keaadan duduk..bukan berdiri..haha caner tu..yuna juga sangat perasa, bila aku terkuat suara,dia akan merajuk dan masuk bawah katil ku seharian tanpa makan!!! dan sangat pemalu..pertama kali jumpa mak dan adik2 ku..yuna terperanjat ada 'org luar'..dan dah tentu tempat protes nya di bawah katil!!

Begitu lah yuna merubah hidup ku..dr sangat takut berubah kepada sangat penyayang , sekarang aku dah jd bibik kepada anak2 yuna..iskkkh diorang ni tak mcm mak dia..tiap2 malam tidur dengan aku ,pastu basah kan selimut dan cadar!!..adoiiiyai..hari2 basuh selimut dan cadar, dah macam ada anak kecik pulak!!!

ermmm mak aku kata buang jer..ohhh tidak...kalau dah sayang mak,kita akan sanggup buat apa saja untuk yang kita sayang..sanggup berkorban apa saja..dari kurus kepada gemok pun takper..hehehehe



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

0 dah luah kan rasa:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...