camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Thursday, December 20, 2012

cahaya hati..


 dengar kan lah pengubat hati ini...



benar kata pepatah Inggeris ini, EVERYTHING HAPPENS FOR A REASONS...semua yang Allah beri pada kita baik susah atau senang semua bersebab...cuma kita yang selalu alpa bila senang dan menyalahkan takdir bila susah...kalau lah aku tak 'susah' macam sekarang ni, mungkin aku tak kan baca quran...oh kalau baca  pun masa bulan ramadhan jer sebab mood bulan baraqah itu....dan  kalau baca pun setakat baca la takder feel langsung!....



tapi dek kerana kebuntuan ku, resah gelisah ku dan aku kehilangan hala tuju...aku wudhuk ambil al quran..aku baca baris demi baris...Ya Allah aku menangis...setiap bait perkataan walaupun tidak ku fahan erti perkataan namun ia meresap ke sendi dan urat saraf ku...menyejuk, menenang dan mendamaikan...terima kasih Allah aku tidak lagi ketakutan dalam keseorangan!...jum kita baca quran...rasai lah apa yang aku rasa..

dan kerana 'kesusahan' ku ini lah aku menemui hati ku..mujur ya sangat mujur!...REASON Allah beri ujian kepada ku ialah supaya aku menemui hati ku sebelum aku kembali kepada Nya...tiada nikmat lain selain mengenali Allah dengan mata hati...selain dari menangis kerana dosa2 pada Nya ...selain dari merasa bergetar nya jiwa ketika mengangkat takbir dan menyebut nama Nya!..

Sangat rasa bersyukur kerana merasa kehadiran Nya yang sangat dekat ketika sunat taubat...
YA ALLAH YA ALLAH YA ALLAH..



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

0 dah luah kan rasa:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...