camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Tuesday, May 29, 2012

saya cinta nabi...



Subhanallah..allahummasalli alasaidinamuhammad waalaalihisaidinamuhammad...

aku mengerti perasaan ustaz don..sedu sedan dia... berat nafas dia menahan tangisan dan kesedihan...( hanya mereka yang ada perasaan ini saja yg mengerti )

lebih sepuluh tahun dulu waktu aku ke makam baginda, ( waktu ini keadaan tidak di kawal seperti sekarang, maksud nya kita boleh melawat makam nabi dengan mudah, berdiri betul2 di pagar yang memagari pintu makam baginda )

masyaallah diantara jemaah (yang pasti bukan dr bangsa kita, golongan Syiah mungkin ) ada yang meraung2 menyeru nama baginda, malah ada menangis berguling2..aku faham malah sangat mengerti betapa kecintaan dan kerinduan yang tidak dapat di bendung..tapi sebagai mukmin sejati kita di larang berlebih2an begitu...yang terdaya aku laku kan sama seperti ustaz Don..terketar2 menahan sedu sedan...berat nafas menahan tangisan..hanya airmata berjujuran bagaikan hujan..

mari lah kita belajar mencintai nabi..pasti akan rasa tenang walaupun kita menangis,pasti akan rasa seronok walaupun kita di benci, pasti akan merasa indah walaupun hidup kita susah..



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

0 dah luah kan rasa:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...