camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Saturday, June 2, 2012

the edge of the garden...

CAST:
 Rob Estes ... Brian
Sarah Manninen ... Nora
David Lewis ... Thomas
 Kelly Monaco ... Julie

 PLOT:
 A lonely businessman temporarily relocates to Maine after a bad breakup. He moves into a rundown cottage, where he meets the beautiful spirit of a woman who lived in the house fifty years before. As they form a friendship, they begin to help each other in ways they never knew were possible, and change both their fortunes forever.

Movie Review:
 This movie may have been fantasy, but it was also quite fascinating! Brian, a man from Present day has gone off to work in Maine - away from his own family, friends, co-workers, and ex-fiance. He buys this cottage and instantly starts to see odd things. In the past, he has always been too busy with his work to have a personal life, but when he meets Nora at the Edge of the Garden - everything changes! The fantasy part is... that Nora is from 1960 - 50 years ago! It doesn't seem at all to be spooky or evil, just fantasy.

 Nora and Brian continue to meet at the Edge of the Garden to talk. He helps her through her problems and her illness, and eventually convinces her to make a big step in her life - that finally sets her free and leads her towards the path of happiness. In turn, it finally leads Brian to "True Love", as well. It's an interesting and beautiful story of love that is set in the past, present, and future...

baik...pagi tadi mimpi apa entah aku buka chanel 702..tertonton lah movie ni..THE EDGE OF THE GARDEN...memula aku ingat ni mesti cerita hantu.. ( sila bc sinopsis ye , aku ni pemalas nak menaip )

Brian ni baru bertukar tempat kerja kat satu daerah ler, dia frust sebab tak jadi bertunang..kat tempat baru dia beli sebuah banglo lama, siap ada taman tp dik kerana puluhan tahun tak berpenghuni, taman pun semak samun, namun ada sebuah kerusi panjang yakni kerusi taman di pinggir taman tersebut.

sewaktu membaiki paip rumah nya, Brian terjumpa seutas kalung lama berloket kan hati ter ukir perkataan True love..kemudian dia terpandang kan seorang wanita cantik di tepi taman nya...( waktu ni tengah malam okkk ) ermmm di sini lah bermula sebuah cerita..jeng jeng jengggg
dan ada satu ungkapan yang seakan menghiris hati aku...Jika kita mengambil berat tentang seseorang, MASA , tidak menjadi penghalang!!

kenapa aku tetiba nak jadi pengulas filem lak dah?..macam teror..hehe yang sebenar nya aku ni memang buta kayu, bongok, dan apa saja lah yg seangkatan dengan nya untuk menilai sesebuah filem..yang aku tau pasal JIWA jer..kalau lucu aku gelak, kalau haru aku nanges..tp aku nak cakap gak pasal filem..aku terfikir bila orang putih buat filem hantu macam DARK WATER, ONCE RINGING CALL, TWILIGHT dan banyak lagi, takder pun hantu diorang hodoh ngan make up yang bertepek2, berbungkus dan bercat sana sini..berbibir di cat putih..yang aku nampak cerita hantu diorang real..kebanyakan pasal roh yang terperangkap dan minta pertolongan dari manusia yang hidup..wajah tetap wajah yang sama,berjalan sama dan bersuara sama..tahder pun jalan tempang atau suara ada double sound..

sebenar nya memang sukar nak di percaya pasal roh dan alam ghaib ni..apa lagi pasal instinc seseorang..tetapi percaya lah ia memang WUJUD dan kejadian memang BENAR... ada ramai orang yang di anugerah kan Allah kelebihan untuk melihat, mendengar dan berbicara dgn 'benda' yang orang lain tak boleh buat..ada orang yang di beri kelebihan dengan deria ke enam..dia boleh merasa kan dan di seakan boleh meramal kan...tetapi terpulang pada setiap individu untuk mempercayai nya..

aku berharap satu hari nanti pengarah filem kita buat filem hantu yang macam The edge of the garden ni...masa tu baru aku nak tonton filem hantu Malaysia!!..buat masa sekarang ni, kalau cerita seram or cerita hantu aku tukar chanel..sebab aku gelak..tak takut..tak takut..lagi satu..tak logik langsung..wekkk



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

0 dah luah kan rasa:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...