camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Tuesday, September 27, 2011

tercatat suka dan duka...

ruangan ini simple saja..tidak lah gah dan mewah..aku rasa bangunan lama ni sudah sepatut nya di ganti dengan yang baru dan selesa...kalau tak silap aku ada 4 bilik atau dewan kehakiman bersidang...walau pun begitu apa lah guna nya keselesaan jika hati di dalam gundah gulana dan bersarang berjuta rasa...

aku kemari untuk menyelesaikan perkara yang belum selesai..tertangguh puluhan tahun ..tergantung di awangan rasa..ibarat kiambang yang pucuk tak capai ke awan..akar tak jejak
ke bumi...perit..memang perit bertahan begitu lama!..

baik..biar lah permasaalahan ku tuan hakim yang bijaksana menyelesaikan nya..doa kan lah semoga di permudah kan segala keputusan oleh Nya..

yang aku nak cerita ialah betapa di dalam dewan yang mulia ini..sepatut nya tiada pasangan yang berkahwin jejak tempat ini..tetapi aku perhati kan di penuhi hampir dua puluh orang wanita yang masih muda belia lagi..Ya Allah hiba rasa hati..sesungguh nya memang kami tidak minta untuk gagal di pertengahan jalan begini..siapa lah yang mahu bahtera belayar tetapi terkandas di tengah lautan ganas..tapi apa lah daya kami Ya rabbi...


sewaktu melepaskan talaq..bergetar suara suami wanita ini..dan hati aku juga turut luluh...sewaktu dia melangkah lesu dari kamar hakim..tidak semena2 dia menoleh ke arah ku..ku lihat merah mata nya dan ada air yang bergenang tapi tidak jatuh!!

dan seperti di takdir kan, di ruangan parking kereta..aku sekali lagi terserempak dengan pasangan yang sudah tidak lagi sekapal ini..ada seorang anak lelaki lebih kurang berusia 3 tahun di pimpin bekas suami...sewaktu langkah makin menjauh..anak nya melambai lambai ke arah ibu..bye mak..kata nya berkali kali..

sangat kental dan keras hati ibu muda ini..hanya memandang anak nya melangkah pergi..aku bertanya pada diri..kalau aku di tempat itu, sanggup kah aku?...jawapan nya - biar lumat tubuh ku di cincang derita, berpisah dengan anak biar TIDAK!!

begini lah ramai nya...masing masing dengan permasaalahan masing masing..perhatikan sekali imbas...masih muda dan masih hijau usia perkahwinan...apa kah rapuh benar cinta yang di bina?..apakah kata waktu bercinta tidak berjaya untuk di kota?

Wallahualam...




yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

3 dah luah kan rasa:

Shikin JD said...

Zazah, watpe kat Mahkamah Syariah tu?
Kes tak settle agi ker atau temankan some1?

Mmg mcm2 ragam manusia ni
Ada kala sang suami yg keras ati
Ada ketika sang isteri yg ati batu

Kalo kite pon kite plh anak
Biar ssh camne pon, xkan pisah ngan anak

*muah muah*

Shikin JD Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » tercatat suka dan duka...

azahrohaizah said...

Kikin...
bayar bil air tertunggak!! hehehe

settel kan yang mana belum settel Kin
susah kalau takder kerjasama dr sebelah pihak lagi..iskhhh

doa kan yang terbaik ye..

*muah muah gak*

Shikin JD said...

Kite malas nak turun-naik tmpt tu :(
Biar Allah je yg membalas kalo pihak sblh sana engkar, redha jer...

Tapi kite doakan Zazah semoga berjaya mendpt yg dituntut...amin

*muah muah*

Shikin JD Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » tercatat suka dan duka...

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...