camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Friday, September 9, 2011

soal hati...tentang seseorang!!

dulu masa aku kecik, aku nak sangat jadi remaja..indah rasa nya jadi anak dara sunti...cantik dan tersipu2 malu jer bila gi umah kenduri...pastu bila dah remaja aku nak sangat jadi anak dara dewasa..ada boyprend..gi umah bakal mak mertua...jadi kekasih yang dicintai dengan sepenuh hati..

bila semua itu aku lalui...baru aku sedar bahawa sanya..takda benda pun semua itu...just so so jerr...kesimpulan nya kita ni suka sangat membuat andaian dan membanding2 kan apa yang kita ada dengan apa yang kita tak ada... tamak kan kita ni..

bila fasa kehidupan ber edar, dunia pun berputar..kita selalu takut se andai nya apa yang kita ada akan di tarik balik oleh Allah, nak nak benda yang kita sayang...seperti kehilangan harta benda atau kematian orang yang tersayang...kita tak sedar semua itu hanya pinjam pinjaman..yang kita nak apa yang kita sayang dan kemewahan kita berkekalan dan yang kita benci dan kesusahan segera lenyap dalam hidup kita!!

tapi percaya lah bahawa Allah akan menguji kita untuk kita lebih menghargai apa yang kita ada dengan cara Nya yang tersendiri...pandai pandai lah kita mentafsir nya..

kawan aku kata, kalau husband dia kawin lain, mau dia bunuh diri sebab sangat kecewa..( dalam hati aku..seandai nya begitu berapa kerat lagi lah manusia yang tinggal kat muka bumi ni dek para isteri bunuh diri kerana laki kawin lain..or para para suami berfikir sepuluh kali untuk kawin lagi?? )

dan seorang lagi kawan kata, dunia nya pasti gelap gulita sekira nya dia kena cerai dengan suami..( aku rasa kalau begitu ramai lah janda janda yang meraba raba di muka bumi ni sebab dunia dah jadi gelap gulita or para suami pikir sepuluh kali juga untuk mencerai kan isteri?? )

sebenar nya semua itu akan jadi mudah jika kita seorang yang bersyukur..menerima semua ketentuan Allah dengan redha..SOAL HATI jangan di layan sangat!..letak lah seseorang yang istimewa itu di tempat yang tinggi dan jauh di sudut hati..

seseorang yang terbaik bukan untuk kita mungkin kerana kita tidak cukup baik untuk dia!!!



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

3 dah luah kan rasa:

Asmi Asmidar said...

betul aunty .setuju sangat :) Kita hanya mampu merancang , kita tak pernah mahu gagal dalam perancangan tapi Allah MAHA MENGETAHUI kerana DIA yg menciptakan kita dan hanya ALLAH perancang terbaik :)

Asmi Asmidar Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » soal hati...tentang seseorang!!

Shikin JD said...

*Majokkkkkkkkkkkkkk*...ada org wat openhse tak ajak

Shikin JD Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » soal hati...tentang seseorang!!

azahrohaizah said...

Kikinnn

jangan la cam tu...ampon ampon ampon...hukhukhuk

Itammm tolong lah daku..hehe

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...