camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Wednesday, January 9, 2013

ciku + kiwi = ciki,kuwi atau ciwi???


Family Kiwi COLD New Zealand (begitu lah tulisan kat sticker tu )

 

dah kupas dan belah begini lah pulak rupa nya?

semalam aku gi pasar malam setelah sekian lama tak berbuat begitu...giler nak pergi pasar malam sorang2...macam kera sumbing jer aku rasa kalau jalan sorang2 nih...tp malam tadi untuk mengelak kan rasa macam kera sumbing aku jalan laju2..hehe 
bila tengok ada buah ni, yang aku anggap kan buah ciku..( ohh aku sangaaaat la suka buah ciku ) tp dalam hati masih berkata2, apasal lain macam jer buah ciku ni, tapi aku beli jugak2..

sampai rumah aku mula mengupas kulit...dan tadaaaaa buah apa kah ini?
bentuk dan warna kulit luar nya sama macam buah ciku tapi berbulu macam buah kiwi...isi di dalam serupa macam buah ciku tapi biji nya pula biji buah kiwi? aiyoooo bila hampa kawen ni?...sah ke tak sah ni untuk di makan?


ni real nya rupa buah kiwi..buah ni berasal dari New Zealand mempunyai rasa yang masam manis dan kaya dengan serat dan mempunyai 100 mg vitamin C dalam 100 gram serat nya...auwww sangat bagus untuk kecantikan kulit.



ha ini lah rhuper buah ciku yang sebenar nya... yummyyy sedap nya, manisss nak nak simpan dalam peties...sejuk segar rasa nya masuk dalam tenggolok...buah ni berasal dari negara tropika jadi sangat sesuai tumbuh di negara kita, selalu nya buah ni di makan segar atau di buat jus minuman..kaya dengan tenaga 82 kalori, air 79.1%, karotin 130 mg dan berbagai2 jenis vitamin lagi..

dan rasa buah yang di kawen kan tu not bad..ada rasa manis dan kelat macam rasa buah ciku tapi ada lak rasa masam dan kruss kruss bila terkunyah biji, sama rasa macam masa makan buah kiwi...OMG! ehh oh Tuhan ku Maha Besar kekuasaan Mu...Kau berupaya mencipta kan apa jua Kehendak Mu tanpa sebarang keraguan dan kesukaran..

dan taping spring jugak la pada yang tergamak nak mengawen kan diorang ni...



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

0 dah luah kan rasa:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...