camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Saturday, November 24, 2012

sila salah kan diri sendiri ye

beberapa tahun kebelakangan ni, negara kita kecoh dengan masaalah AWANG HITAM...bukan burung gagak eh tetapi lelaki Nigeria yang bermaharaja lela di negara kita,tak cukup membuat onar dengan aksi biadap diorang menggangu rakyat tempatan terutama kaum wanita, mereka juga di kata kan mengaut keuntungan dengan memperdaya wanita2 melalui email...
 di bawah ini aku copy dari blog wartawan terkenal MazidulAkmal Sidek...beliau begitu aktif memberi info dan peringatan dengan menemuramah sendiri mangsa kejadian..

Setelah yakin dia berjaya memujuk rayu saya, bungkusan, parcel, dijanjikan itu kemudiannya didakwa dihantar ke KLIA.

Wakil syarikat penghantar barang, dipercayai warga Nigeria menyamar, kemudian menghubungi saya menggunakan loghat warga United Kingdom. Dia sedaya upaya mendesak saya mendepositkan sejumlah wang ke dalam akaun milik warga tempatan, kononnya untuk menebus parcel dihantarkan kepada saya.

Parcel itu dikatakan mengandungi pelbagai barangan berharga seperti wang tunai, telefon bimbit dan komputer riba seperti dinyatakan oleh 'Laila' pada awalnya di dalam emel.

pada aku la kan..setiap orang yang mempunyai akaun Facebook ni celik IT..bila dah celik IT tentu lah berpelajaran sedikit sebanyak..aku hairan juga kenapa lah mangsa tidak mahu berfikir panjang atau setidak2 nya berbincang dengan beberapa sahabat untuk meminta pendapat...

ohhh mungkin agak nya merasa bangga ya amat bila dpt kenalan dengan lelakli mat salleh, ( biasa nya awang hitam ini akan buat akaun baru, satu mangsa satu akaun dan gambar dr lelaki macho yg berkarisma sebagai umpan )

aku pun sebenar nya dah lali dengan lelaki mat saleh yang hendak berkenalan ni, aku pun hairan dr mana diorang dpt muka aku ni dan PM aku kat facebook...tapi sebagai seorang yang suka memerhati gelagat org, aku layan kan jelah..yang mula2 aku kaji ialah timeline diorang..sah2 akaun baru di buka...profile power giler,then photo ada la 3,4 keping...wall haram xder info...so what do u espek?...
di bawah aku bagi contoh perchatan aku ngan mat saleh ni..oh ya dia mengaku Islam dan berpuasa ( kebetulan perkenalan ini berlaku  di bulan puasa, chewahh )

  • August 20
  • Kharul Mohd

    do u hear about the a promotion
    because the company haveing gaveing gave if u like i gave u if u like ,,in i send to u ...
    but be for i send must u see the sample first what kind off gift i gave u ok
    • Azah Rohaizah

      Ok

      ( see bahasa yg lintang pukang )



      \\\
    • must u online in u see the sample
      • Kharul Mohd

        i hope u like all
        • Kharul Mohd

          if u .like u can send me ur full name in address in ur number i wana send to u the gift

          SILA LAH FIKIR DENGAN KEPALA HOTAK YG WARAS BOLEHHHHH?

          ni pula kejadian baru2 ni...sila baca bagaimana dia beriya2 hendak berkenalan...alaa aku tau dah adegan selanjut nya...huh

          • Conversation started Wednesday
          • Nelson Austin
            thanks for accepting my friendship request I sincerely appreciate the privilege of been your friend and I wish that our friendship can grow from just friendship to something more strong and intimate. To tell you about myself; my name is Nelson am from Manchester city, I am 45 years old and a Widower, I lost my wife 7years back. I have a 7years old daughter, her name is Anita and she stays with my mom in Liverpool while I live and work here in Manchester City England. I am a Petrochemical Engineer and I work with an Oil Servicing Company here in England as a consultant, If you don't mind, I would like to know a little more about you..

            so tepuk dada tanya IMAN...?   



          yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

          0 dah luah kan rasa:

          :)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

          Post a Comment

          sila lah tinggalkan jejak...
          agar saya tahu anda ada singgah
          saya sangat menghargai nya..

          Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...