camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Monday, March 5, 2012

teman tapi mesra....


sempat dia menyanyi lagu ni untuk aku..ermmm aku pun di buai rasa....

semalam aku berborak dengan sorang kawan...ya kita ada ramai kawan tapi tak semua kawan tu serasi dengan kita, ada kawan masa suka dan berduit saja, ada kawan yang ada 'makna'..ada kawan yang sanggup bersama masa suka dan duka..dan yang paling bahaya ialah kawan yang tikam belakang!...
sebab tu aku tak ramai kawan..tapi bila dah berkawan, sebaik mungkin aku akan 'jaga' kawan aku seperti aku menjaga nyawa ku sendiri...
 aku dengan dia rasa nya serasi lah... sebab gaduh macamana pun kami akan berbaik semula tanpa mengungkit apa yang kami gadoh kan..hehe biasa nya aku lah yang cari gadoh dulu.. dan dalam perbualan tu aku sangat terpegun bila dia berkata...( ikuti sedikit perbualan aku dan dia )

 aku: betul ke dulu awak kena santau?

 dia: lebih kurang la

 aku: pi la jumpa bomoh, boleh apa pulangkan balik kat orang yang hantar santau tu

 dia: biar lah Tuhan yang balas, lagi pun i deserved untuk dapat sakit tu


ya ayat yang aku underline tu yang buat aku kagum dengan dia, jarang sekali kita redha bila dapat sakit..dapat susah dan malapetaka..jarang sekali kita nak muhasabah diri kenapa kita dapat begitu, kenapa kita jadi begini...

selalu sangat kita menyalah kan Tuhan atas kepayahan dan penderitaan kita...dan jarang kita merasa belas kasihan atas penderritaan orang lain sehinggalah kepayahan itu datang dan kena pada batang hidung kita sendiri...



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

2 dah luah kan rasa:

fre da said...

selamat menunaikan umrah sahabat.doakan freda yang entah apa apani.lama kita tak brttut cak dalm blog.ye masa mementaskan kita sebagaimana rupanya...reda dan tawakal...

fre da Terimakasih daun keladi,lain kali berkongsi kasih lagi » teman tapi mesra....

azahrohaizah said...

Fre da..
terima kasih atas doa nya..Ya saya akan mendoakan semua sahabat2 sy agar mendapat 'jemputan' yang sama insyaallah

mmg sy rindu nak bertttut cak..bergurau mesra
walau di maya tapi terasa ujud di alam nyata.

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...