camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Saturday, January 7, 2012

salam, senyum dan berrakad...susah sangat kah?

setelah sekian lama aku tidak ke pasar, aku menjejak kan kaki dipagi yang indah..fuhhh bahasa..hahha

( sebenar nya sewaktu aku bekerja dulu, aku dah sinonim dengan pasar dan orang2 disini )

setelah memilih 2kg ikan sadin untuk di buat kuah laksa, aku pun menghulur kan bakul yang berisi ikan itu kepada Ahong yang hensem anak taukeh ikan ni..

bila dia menoleh memandang aku untuk mengambil bakul yang ku hulur tu, aku memberikan senyuman ...

ahong : aiyoooo u ka...manyak manis u punya senyum..mana u pegi lama tak nampak?

aku : masih senyum...adaaa

uncle bapak ahong : waa castemer pertama senyum ini pagi..manyak syok ooo kija kalau dapat ini macam punya sunyum..

setelah membayar dan mengucapkan terima kasih aku pun beredar ketempat orang menjual santan kelapa..oleh kerana dia abang santan tu sedang menunduk , aku pun memberikan salam

abang santan : waalaikumsalam...ermmm dari pukul 5 pagi tadi sampai sekarang dekat pukul 8, baru sorang ni yang bagi salam

aku jawab, kalau orang tak bagi salam..abang lah yang mula kan bagi salam...kan sejahtera hidup kita saling mendoa kan...

kemudian aku pergi ke kedai runcit di dalam pasar itu. taukeh kedai tu perempuan cina yang fasih berbahasa melayu..dia pun tegur aku kenapa lama tak nampak..setelah berbasa basi dan selesai mengambil barang yang hendak di beli, akak cina ni pun mengira dan aku pun membayar..

aku : terima kasih kak, saya beli ye

akak cina : sama sama saya jual..



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

0 dah luah kan rasa:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...