camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Tuesday, January 10, 2012

mula2 tak suka sebab serban dia besaq...



ustaz muda yang hensem ni memang menimbul kan fenomena baru dalam dunia dakwah..mula2 menonton rancangan dia dalam 30 minit bersama ustaz Don aku malas nak tonton semata2 kerana 'serban' dia yang macam singh tu tambahan lagi dengan mata dia yang bercelak..iskhhh potong stim jer tau..

tapi bila mak aku beria2 tengok terconggok, aku pun malu2 cipan tonton sekali...mak aiii tak kenal maka tak cinta...best giler cara dia menyampaikan pelajaran tajwid..lawak siot..macam ni 2 jam pun aku sanggup dok mengadap dia..ehhh mengadap tv

dan bila menyampaikan dakwah..dia tak ambil perkara yang berat tapi perkara yang selalu kita terlepas pandang, seperti dalam video di atas..

tak sedar aku menangis..sangat insaf..boleh kah aku nanti memandi kan jenazah ibu ku dengan lemah lembut, mengafankan dengan kasih sayang dan menjadi makmum dan berdoa dengan seikhlas2 nya?

dan zuriat ku nanti..akan sudi kah mereka memandikan aku, menggosok tubuh ku dengan perlahan,kerana bercerai roh dari jasad seperti tersiat nya kulit dari daging pedih nya..memakaikan kafanku dengan kasih sayang seperti aku memakai kan pakaian mereka?

megah kah mereka berdiri mengimamkan sembahyang, kusyuk dan tawadduk tanda kenangan terakhir buat ibu mereka?

Ya Allah...



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

0 dah luah kan rasa:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...