camar tak kan pulang untuk menghibur mu...

bismillah

Thursday, July 29, 2010

habis madu sepah di buang....

Sebulan kebelakangan ni aku memang xdaya hendak menulis yang berat2..ramai yang bertanya melalui email,mana pergi nya posting aku yang dulu2 tu..ahhh malas aku nak story..aku hanya rajin meng upload lagu dan lagu..senang!..senikata lagu mewakili perasaan kan..haha jiwang karats!.. tp ntah kenapa hari ni aku rasa hendak menulis pasal tajuk yang agak berat...ye habis madu sepah di buang!

Sangat pandai kan orang tua dulu2 membuat perumpamaan..mengibaratkan..bayang kan lah madu yang manis dan penuh berkhasiat itu,kalau tidak kerana sakar nya atau sepah nya yang teguh dan kejap, belum tentu madu itu akan selamat dan berkhasiat..kalau tidak kerana sakar yang hitam dan berlubang2 itu menampung dan mendakap, belum tentu kemanisan madu dapat kita hisap!

Tapi kenapa ye..setelah madu kita hirup,kemanisan nya amat menenangkan,khasiat nya amat mujarap..tidak sekali kita mengenang akan sakar atau sepah yang banyak berjasa..
Sekali pun sepah tidak berguna lagi,jangan lah terus di buang..setidak2 nya jadi kan lah penggembur tanaman..jangan lah di buang jika pun tidak hendak di pandang!!!




sepah ini akan di buang setelah madu nya habis di hisap...



yg baik dr Allah, yg buruk dr hamba jua

0 dah luah kan rasa:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

sila lah tinggalkan jejak...
agar saya tahu anda ada singgah
saya sangat menghargai nya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...